וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לחברות הדירוג יש ניגוד אינטרסים"

אלון שן

24.12.2009 / 19:51

פרופ' אבי בן בסט יצא במתקפה כנגד חברות הדירוג הפועלות בשוק ההון. לגבי בנק ישראל, טען בן בסט כי יש ליטול מידיו את הפיקוח על הבנקים

"לחברות הדירוג יש ניגוד אינטרסים מובהק משום שהמשלם להם הוא המדורג עצמו", כך אמר היום (חמישי) פרופ' אבי בן בסט במסגרת יום עיון של המרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה, ובכך יצא במתקפה כנגד חברות הדירוג הפועלות בשוק ההון.

בן בסט הוסיף כי יש לחייב את כל החברות הנסחרות בשוק ההון לעבור תהליך של דירוג, דבר שלא יצור כשל אפשרי בין חברות הדרוג ללקוחות. כמו כן, לדבריו יש לחייב את חברות הדירוג בתשלום פיצויים בעבור כל כשל בדירוג.

המלצה נוספת מבית מדרשו של בן בסט במהלך יום העיון הייתה הפרדת הפיקוח על הבנקים מבנק ישראל, וזאת במטרה ליצור פיקוח יעיל ואדוק יותר על מערכת הבנקים. לדבריו, הוצאת הפיקוח מבנק ישראל תהיה מהלך שיסייע להגברת הפיקוח.

המפקח על הבנקים רוני חזקיהו הבהיר, כי "צריך לשפר את איכות הסיכונים במגזר האשראי בנקאי והחוץ בנקאי". חזקיהו הוסיף כי "מי שסבור שאצלנו המשבר הכלכלי עבר באופן סביר יחסית, או לחילופין כי למדנו ממדינות אחרות, צריך לזכור שיש לשפר בשלב ראשון את איכות הסיכונים באשראי.

המפקח על הבנקים הסביר כי "מדובר בפעולה מתמשכת שעיקריה - ראיה של מדיניות התגמול אצל מנהלים בכירים ורצונם לקחת סיכונים גבוהים ולהשיג תשואות, דבר שמנוגד לחיסכון נטול סיכון". עוד אמר חזקיהו, כי בנקים ברחבי העולם ימשיכו להיסגר, בשל אי הערכת סיכונים ראויה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully