וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הריבית על המשכנתאות שוב מעל 5%

סוכנויות הידיעות

24.12.2009 / 18:05

הריבית על המשכנתאות עלתה זה השבוע השלישי ברציפות, וחצתה את רמת 5% בראשונה זה כמעט חודשיים, כך מסרה היום ענקית המשכנתאות פרדי מאק

הריבית על המשכנתאות בארה"ב עלתה שבוע שלישי ברציפות, וחצתה את רמת 5% בראשונה זה כמעט חודשיים, מסרה היום ענקית המשכנתאות פרדי מאק.

הריבית על המשכנתאות ל-30 שנה, הנחשבת למשכנתא הסטנדרטית בארה"ב, עלתה בשבוע שעבר לרמה של 5.05% לעומת 4.94% בשבוע הקודם. עם זאת, הריבית עודנה נמוכה מרמתה בתקופה המקבילה בשנה שעברה, אז היתה 5.14%.

"למרות שהריבית על המשכנתאות ל-30 שנה עלתה השבוע מעל לרמה של 5% בראשונה מאז שלהי אוקטובר, היא עדיין נמוכה בכ-0.5% מהשיא של השנה שנרשם באמצע חודש יוני", אמר הכלכלן הראשי של פרדי מאק, פרנק נותפט.

נותפט ציין כי הריבית הנמוכה סייעה למצבו של שוק הדיור בארה"ב להמשיך להשתפר. "מכירות בתים קיימים זינקו ב-7.4% בנובמבר לקצב שנתי של 6.54 מיליון בתים, הגבוה ביותר מאז פברואר 2007. יתר על כן, מספר הבתים הקיימים העומדים למכירה הוא הנמוך ביותר מאז דצמבר 2006 ומספר הבתים החדשים העומדים למכירה הוא הנמוך ביותר מאז אפריל 1971, והדבר עשוי להותיר מקום בעתיד לבנייה של בתים חדשים", אמר נותפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully