וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עוז": לא נעצור עובדים זרים בחג המולד

אייל דץ

24.12.2009 / 16:03

במשרד הפנים הכחישו את הדיווח לפיהם מתכוונים פקחי יחידת "עוז" לפשוט ערב חג המולד, על מוקדי בילוי של עובדים זרים. בארגוני הסיוע מתכוונים בכל מקרה להיערך למעצרים

ביחידת "עוז" מכחישים בכל תוקף את הדיוחים לפיהם מתכוונים פקחי היחידה לפשוט היום (חמישי) ערב חג המולד, על מוקדי בילוי של עובדים זרים ולבצע מעצרים. מדי שנה מקפידים במשרד הפנים להבהיר כי אין בכוונתם לבצע מעצרים בחג המולד בשל רגישות לעובדים הזרים שחוגגים את החג אולם השנה לא פורסמה הודעה מסודרת. במוקד הסיוע לעובדים זרים מיהרו להגיב והודיעו כי הם מתכוונים למנוע מעצרים.

דן וקסלר, פעיל למען עובדים זרים סיפר לוואלה! חדשות כי קבוצה של פעילים מתכוונת להסתובב בין אירועי חג המולד באזור התחנה המרכזית ובמידה ויתבצעו מעצרים להזעיק למקום פעילים נוספים. "המטרה שלנו היא למנוע מהפקחים לעשות דברים שנוגדים את החוק. מניסיון העבר אנו למדים שעצם הנוכחות שלנו במקום האירוע מורידה את רמת האלימות של הפקחים".

בינתיים, הודיעו במשרד הפנים כי מדובר באי הבנה וכי שר הפנים אלי ישי הנחה את פקחי "עוז" לא לבצע מעצרים בחג. למרות הודעת משרד הפנים, מתכוונים הפעילים בכל זאת להישאר בכוננות. הסיבה המרכזית לחששם של הפעילים הוא האירוע בתחילת השבוע במהלכו ביצעה יחידת עוז מעצרים במבנה בדרום תל אביב שמשמש כנסייה לקהילה האפריקאית. יש לציין כי נהלי היחידה אוסרים על פריצה למוסדות דת אולם לטענת משרד הפנים המקום לא מוכר ככנסייה על ידי הגורמים הרשמיים בישראל. לטענתם, ישנה הסכמה לפיה לא יתבצעו מעצרים בכנסיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully