וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חמאס מעכב את תשובתו להצעת ישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.12.2009 / 16:01

בכירים בארגון מסרו לרשת ה-BBC כי בוטלה יציאתה של משלחת מטעם חמאס להתייעצויות בדמשק. הם ציינו כי הארגון צפוי להסכים לגרש מספר אסירים במסגרת עסקת שליט

בחמאס לא ממהרים להשיב להצעה הישראלית למתווה עסקת שליט. בכירים בארגון מסרו היום (חמישי) לרשת BBC בערבית כי משלחת מטעם חמאס, שהייתה אמורה לצאת להתייעצויות על עסקת שליט בדמשק, לא תצא בסופו של דבר היום. הרשת דיווחה עוד כי ישנן מספר נקודות בתשובת ישראל שבכוונת הנהגת חמאס ברצועת עזה לדון בהן.

בכירים בחמאס מסרו לרשת BBC כי הארגון מסכים לגרש מספר אסירים פלסטינים במסגרת עסקת שליט, אולם הוא דורש שלאסירים תהיה האפשרות לבחור להיכן יגורשו. כפי שדווח בימים האחרונים, ישראל מסרבת לשחרר שבעה אסירים "כבדים" ודורשת לגרש כ-120 אסירים לרצועת עזה וחו"ל.

העיתון 'אל-קודס אל-ערבי' הרואה אור בלונדון, דיווח הבוקר מפי מקורות המקורבים לארגון כי חמאס מעוניין להשלים את עסקת שליט ביום השנה למבצע 'עופרת יצוקה' החל ביום ראשון הקרוב, אולם כי ממשלת ישראל רוצה לדחות את מועד החתימה למועד מאוחר יותר כדי לא להציג את חמאס כמנצח. על פי המקורות, פורום השביעייה הישראלי הסכים ל"מרבית התנאים של חמאס" בעניין עסקת שליט, "אולם ממשלת ישראל לא רוצה שחמאס יהיה זה שירוויח מכך ביום השנה למבצע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully