וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: קרובים לרפורמת בריאות משמעותית

נשיא ארצות הברית רשם הישג היסטורי: הסנאט אישר את תוכנית הרפורמה המקיפה שלו במערכת הבריאות. "אנחנו קרובים לקיים את ההבטחה של רפורמה אמיתית ומשמעותית בביטוח הבריאות"

הסנאט האמריקאי אישר היום (חמישי) ברוב של 60 תומכים אל מול 39 מתנגדים את תוכנית הרפורמה המקיפה במערכת הבריאות של הנשיא ברק אובמה. האישור הגיע לאחר ארבעה שבועות של דיונים בוושינגטון וחודשים של ויכוח ציבורי בארה"ב.

"אנחנו קרובים לקיים את ההבטחה של רפורמה אמיתית ומשמעותית בביטוח הבריאות", אמר באובמה כשעה אחרי שהחוק עבר בסנאט.

החוק החדש כולל את השינויים המשמעותיים ביותר במערכת הבריאות האמריקאית מאז הוחל חוק הבריאות לקשישים ב-1965. בין היתר, הרפורמה מרחיבה את הביטוח הרפואי ל-31 מיליון אמריקאים על ידי הטבות מס, שיאפשרו לאזרחים מעוטי יכולת לרכוש ביטוח רפואי. לצורך ביצוע הרפורמה הקצה ממשל אובמה תקציב של 871 מיליארד דולר לעשר שנים.

הצעת החוק תעניק ביטוח בריאות ל-94% מהאמריקאים מתחת לגיל 65, ולהערכת משרד התקציב בקונגרס, היא תפחית את הגירעון ב-132 מיליארד דולר בעשור הקרוב. הרפורמה תחייב את כל האזרחים בביטוח בריאות, ולא – הם ייקנסו. במסגרת הרפורמה תורחב התוכנית לביטוח השכבות החלשות, יוקמו "בורסות ביטוח" באינטרנט, ויינתנו סובסידיות לנזקקים לרכישת פוליסות. עם זאת, בוטלה בה האפשרות לביטוח ציבורי, מטעם המדינה.

לאחר שהחוק עבר בסנאט, הוא יצטרך להשתלב עם הגרסה שעברה בבית הנבחרים, הכוללת הגבלות חמורות יותר על הפלות, ואפשרות לרכוש ביטוח בריאות ממשלתי לבעלי הכנסה נמוכה, שתי נקודות שהוצאו מהגרסה של הסנאט על מנת לפייס את חלק מהסנאטורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully