וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוז לשרים: אל תתערבו במינוי עובדים

24.12.2009 / 13:16

היועץ המשפטי לממשלה שלח מכתב לרה"מ ולשרים, ובו הנחיות להימנע מהתערבות בהעסקת עובדים. לדבריו, "הדבר עלול לגרור תוצאות משפטיות"

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, שלח היום (חמישי) מכתב לראש הממשלה, לשרים ולסגני השרים, בו הוא מנחה אותם להימנע מהתערבות בעניינים פרטניים של העסקת עובדים. זאת בעקבות החלטת בג"ץ מלפני חודש לדחות עתירה לפתוח בחקירה פלילית נגד השר בנימין (פואד) בן אליעזר בחשד למינוי מקורבים.

בהחלטה קבעו השופטים כי אף שאין מקום לחייב את היועץ להורות על פתיחת חקירה נגד בן אליעזר, השר התנהג באופן לא ראוי ובניגוד להנחיות היועץ. בעקבות זאת שלח מזוז מכתב לשרים, שאליו צורפו ההנחיות לגבי מעורבות במינויים.

"אני מוצא לנכון להבהיר ולהדגיש, כי על השרים וסגני השרים להימנע מפניות - במישרין או על ידי מי מטעמם - לגורמי משרדם ולנושאי משרה בחברה ממשלתית או בתאגיד סטטוטורי שבתחום אחריותם, בעניינים פרטניים של העסקת עובדים", כתב מזוז במכתב. "זאת, נוכח העקרונות הכלליים, כפי שקבע בית המשפט, הבאים למנוע חשש מפעולה של החברה הממשלתית או התאגיד משיקולים זרים, שלא בהתאם לעקרונות של שוויון, תחרות הוגנות ושקיפות, אשר על מכונם עומד המנהל הציבורי".

מזוז הבהיר לשרים כי "טיפול בפנייה בנסיבות מסוימות עלול לגרור תוצאות משפטיות עד כדי עבירה פלילית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully