וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בישראל יש 100 אלף איש שלא רוצים לעבוד"

חיים ביאור

24.12.2009 / 14:00

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, אמר כי במדינה התפתחה אוכלוסייה שלמה, שמתקשה למצוא עבודה ולמעשה כבר אינה רוצה לעבוד

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, הזהיר היום שאם לא תאושר בכנסת ההרחבה של תוכנית ויסקונסין, "זו תהיה בכיה לדורות". לדבריו, שילוב אנשים בעבודה "יחזיר להם את כבודם העצמי. זה גם ביטוי לכך שישראל היא מדינה של אנשים עובדים ולא מדינת סעד”.

לין אמר כי בישראל התפתחה אוכלוסייה שלמה, המונה קרוב ל-100 אלף איש, שמתקשים למצוא עבודה ולמעשה כבר אינם רוצים לעבוד. "לכן, ישנה חשיבות עצומה בהפעלת תוכנית ויסקונסין ובהרחבתה לכמה שיותר משתתפים, כדי להכניסם למעגל העבודה".

לדבריו, רק בדרך זו של הגדלת שיעור ההשתתפות של האוכלוסייה בכוח העבודה, התוצר הלאומי הגולמי בישראל יגדל והתוצר לנפש יוכל להשתוות לרמה שבמדינות מערב אירופה. לין ציין כי בשנים 2003-2008 חלה התפתחות חיובית בשיעורי ההשתתפות של האוכלוסייה הישראלית בכוח העבודה (בני 15 ומעלה) מ-54.5% ל-56.5%. א

אולם שיעור זה נמוך ביחס למקובל במדינות אירופה: בדנמרק שיעור ההשתתפות הוא 62.3%, בהולנד 61% ובקפריסין 60%. לעומת זאת בעיראק שיעור ההשתתפות של האוכלוסייה בכוח העבודה עומד על 41% בלבד. "יתכן שיש להכניס תיקונים לתוכנית ויסקונסין, לפקח על ישומה באופן הדוק יותר ולבדוק את עלויותיה, אך כל אלה אינן סיבה לכך שאחת התוכניות החברתיות החשובות ביותר שהנהיגה המדינה תחוסל או תוקפא. על הממשלה ליטול את הפיקוד ולדאוג לכך שפעילותה של תוכנית חשובה זו תימשך".

ח"כ דב חנין: "לאמירתו של לין אין קשר למציאות"

בתגובה לדבריו של לין, מסר ח"כ דב חנין (חד"ש) לוואלה! חדשות: "כנראה שלין לא מסתבובב באותם מקומות שאני מסתובב, כולל אנשים שנמצאים בתוכנית ויסקונסין. אני רואה אנשים שרוצים לעבוד ולא רוצים להיות תלויים במישהו, ואינם מצליחים לעשות זאת. אמירתו של לין מעידה על ניתוק מאותו ציבור עני בישראל שרוצה לעבוד ואין לו עבודה".

לגבי אמירתו של לין שזו תהיה בכיה לדורות אם ויסקונסין לא תעבור, אמר חנין: "זו אמירה שאין לה קשר עם המציאות. אם יעבירו את תכנית ויסקונסין זו תהיה בכיה לדורות, בכך שהמדינה תסיר את אחריותה מחובתה הבסיסית ביותר עבור אזרחיה. אם כבר מדברים על טווח ארוך, עדיף לא לעשות מיד את המהפיכה ולהמשיך ללבן את הדברים".

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו) מסרה: "מדובר בראיה מתנשאת, המתייחסת למובטלים כולם כאל פרזיטיים. בישראל יש אנשים המעוניינים לעבוד אבל אין מספיק מקומות תעסוקה. זו תהיה בדיוק הבעיה של ויסקונסין, שאינה מייצרת מקומות עבודה, אלא עוסקת בהשמות המשמרות את העוני בקרב משתמשיה. התוכנית בזבזנית ודורסת ברגל גסה את זכויות המשתמשים בה". ח"כ לוי-אבקסיס אף פנתה ליועמ"ש בדרישה לבדוק את חוקיות התוכנית בעקבות החלטת בג"ץ נגד הפרטת בתי הכלא, משום שלטענתה מדובר בהחלטה דומה.

גם ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) לא חסכה ביקורתה מאמירתו של לין, ואמרה כי "הבכיה לדורות תהיה רק של אנשי העסקים שהפעילו את המרכזים תמורת רווחים שערורייתיים. לין בעצמו היה בעברו בעלים של חברת כוח אדם, ולכן אולי הוא מזדהה כל כך עם בעלי עסקים שיפגעו. ויסקונסין לא יצרה ולא תייצר אף לא מקום עבודה אחד, והיא ממררת לחינם חייהם של אנשים".

יחימוביץ' הוסיפה כי "כל השמה שויסקונסין עושה, היא השמה של מקום עבודה קיים שנגזל ממובטל אחר, ועל זה המפעילים עושים סיבוב של 34 אלף שקל לאיש. הבעיה של ישראל היא לא אנשים שלא רוצים לעבוד אלא שאין מספיק מקומות עבודה לאלו שרוצים לעבוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully