וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתה כללית באום אל-פחם: "הממשלה גזענית"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.12.2009 / 12:50

בעיר הערבית זועמים על הריסת ביתו של אחד התושבים, ובעקבות זאת הוכרז על שביתה. ראש העירייה: "התושבים מאוחדים בהתנגדותם לתוכניות ממשלת הימין לגרש התושבים ממולדתם"

בעיר הערבית אום אל-פחם, נערכת החל משעות הבוקר (חמישי) שביתה כללית. זאת בעקבות הריסת ביתו של תושב העיר איברהים אגבאריה בתחילת השבוע. השביתה כוללת חנויות, משרדים, בנקים ואת משרדי העירייה. ראש העירייה, השיח' חאלד חמדאן, שיבח את כל תושבי העיר המשתתפים בשביתה והבהיר כי התושבים "מאוחדים בהתנגדותם לתוכניות ממשלת הימין להרוס את הבתים הערבים ולגרש את התושבים ממולדתם".

"הרס הבתים בא כחלק בלתי נפרד ממדיניות של ממשלת הימין הקיצוני נגד הציבור הערבי", הוסיף חמדאן. "הבעיה איננה הבעיה של אום אל-פחם אלא של הציבור הערבי שחייב לזעוק במחאה על תכניותיה הרשמיות של הממשלה הגזענית". הוא הוסיף ואמר כי מוטלת על הציבור הערבי חובה להגביר את המחאה העממית נגד הממשלה "על מנת להפסיק את המתקפה הברברית והפרובוקטיבית נגד הציבור הערבי".

ההחלטה לקיים שביתה כללית בעיר התקבלה על ידי מועצת העיר בישיבתה ביום שני. בישיבה הדחופה דנו המשתתפים בתגובה אפשרית להריסת ביתו של אגבאריה בתחילת השבוע. המשתתפים גינו את הריסת הבית ודרשו לנקוט בצעדי מחאה. חלק מהמשתתפים אף דרש לנתק את הקשרים בין עיריית אום אל-פחם לבין משרד הפנים "אם לא תתקבל הבטחה להפסיק את הריסת הבתים באזור ואדי עארה".

לפניות לניר יהב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully