וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההקפאה: בוטלו הגבלות בנייה בגדה

יהושע בריינר

24.12.2009 / 10:44

ועדת השרים לענייני צו ההקפאה ביטלה מספר הגבלות שהיו בצווים שהוגשו לראשי המועצות, אך אלה עדיין אינם מרוצים. "אלה רק שינויים סמנטיים. הממשלה מנהלת מו"מ עם עצמה"

ועדת השרים המיוחדת לענייני צו ההקפאה ביטלה הבוקר (חמישי) מספר הגבלות בצווים שחולקו לראשי המועצות ביהודה ושומרון. כך, למשל, הוחזרה לראשי המועצת הסמכות לאשר בניית קווי תשתית (כגון ביוב) ועריכת שיפוצים. בנוסף, אישרה הוועדה למי שכבר שילם היטל בנייה ראשוני, אך טרם בנה את יסודות ביתו, להתחיל בבנייה.

יחד עם זאת, מבדיקת וואלה! חדשות עולה כי בפועל האישור להתחיל בבנייה אינו אפשרי, שכן ראשי המועצות אינם מוסמכים על פי הצו לתת אישורי בנייה משלהם. "מדובר בשינויים סמנטיים בלבד. בסך הכול נותנים לנו אישור לשפץ", אמר ראש מועצת אפרת עודד רביבי. "בפועל נותרנו עם הקפאה בפועל. הרי אנחנו לא יכולים לאשר בנייה, אז גם אם יש מי ששילם את ההיטל, אנחנו לא מוסמכים לפי הצו לתת לו את אישורי הבנייה המקומיים".

רביבי הוסיף, כי "אין בביטול ההגבלות בצו החזרת הסמכויות, ואנחנו בתחושה קשה שלא סומכים עלינו כנבחרי ציבור לממש את החוק. בפועל אין אצלנו כאן שום הידברות. הממשלה מנהלת משא ומתן עם עצמה. איננו מפירי חוק אבל התסכול הוא עדיין גדול". לדברי רביבי, באפרת חיות כעשרים משפחות שכבר שילמו את היטל הבנייה. "הן בקשר איתי כל יום, אך אני לא יכול לעזור להם".

מלשכתו של שר הביטחון אהוד ברק נמסר בתגובה להחלטה, כי "במסגרת תיקון הצו, יסמיך צוות השרים את ראש המינהל האזרחי להחזיר למוסדות התכנון ברשויות המקומיות באיו"ש את הסמכויות להעניק היתרי בנייה במקרים של בניית תוספות, שינוי או תיקון בניין מגורים ששלב יציקת יסודותיו הושלם לפני כניסת הצו לתוקף".

היום צפויה מועצת יש"ע להתכנס יחד עם ראשי הרשויות ולדון בהמשך צעדיהם. בתחילת השבוע הבא ייפגשו ראשי המועצות עם אלוף פיקוד מרכז אבי מזרחי, כשברקע זועמים ביש"ע על האלוף, שכלל לא נפגש עימם בטרם חילק את צווי ההקפאה. "מזרחי מתנהג כגנב בלילה, ופועל מולנו באופן לא מכובד", אמר אחד מראשי המועצות לוואלה! חדשות, "ציפינו ממנו ליותר".

גם בארגון "שלום עכשיו" התייחסו לביטול הגבלות הבנייה. מהארגון נמסר כי "ההצעה להחזיר את סמכויות התכנון והבנייה לראשי המועצות בשטחים משמעותה לתת לחתול לשמור על השמנת, ולאפשר לראשי המתנחלים לקבוע בעצמם את מדיניות הבנייה של ישראל. ההקפאה של נתניהו הולכת ומפשירה ומתרוקנת מתוכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully