וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חמאס רוצה להשלים העסקה ביום ראשון

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.12.2009 / 9:30

לפי דיווח בעיתון ערבי, הארגון מעוניין להשלים את עסקת שליט ביום השנה ל"עופרת יצוקה", החל בתחילת השבוע. משלחת חמאס מעזה תגיע היום לדמשק לדיון בתשובת ישראל למתווה העסקה

"חמאס מעוניין להשלים את עסקת שליט ביום השנה למבצע 'עופרת יצוקה' החל ביום ראשון, אולם ממשלת ישראל רוצה לדחות את מועד החתימה למועד מאוחר יותר כדי לא להציג את חמאס כמנצח". כך דיווח הבוקר (חמישי) העיתון 'אל-קודס אל-ערבי' הרואה אור בלונדון בהסתמכו על מקורות המקורבים מאוד לחמאס.

על פי המקורות, פורום השביעייה הישראלי הסכים ל"מרבית התנאים של חמאס" בעניין עסקת שליט "אולם ממשלת ישראל לא רוצה שחמאס יהיה זה שירוויח מכך ביום השנה למבצע 'עופרת יצוקה' החל בתחילת השבוע הבא". המקורות סיפרו עוד כי ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, יהיה מי שיכריז על השלמת העסקה במסגרת נאום מיוחד שיישא "לעם הפלסטיני ולאומה הערבית והאיסלמית".

אתמול נועד המתווך הגרמני עם משלחת חמאס ברצועת עזה והציג בפניהם את תשובת ישראל למתווה העסקה המתגבש, שבמסגרתה ישוחרר שליט בתמורה לשחרור מאות אסירים פלסטינים. היום צפויה משלחת הארגון לטוס לדמשק ולהתייעץ עם הנהגת הארגון, ובראשה חאלד משעל. המתווך הגרמני שב לגרמניה לחופשת חג המולד וישוב לאזור בשבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully