וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

את הליכודניקים בקדימה בחרו השמאלנים

יוסי ביילין

24.12.2009 / 7:59

לא הייתי רוצה שקדימה תתפלג משום שלא הייתי רוצה להחליש את האופוזיציה בראשות ציפי לבני ולא הייתי רוצה שהליכוד יהיה גדול עוד יותר. הוא גדול דיו בעיניי.

אבל אין שום מקום ליצור דה-לגיטימציה לניסיון של פוליטיקאים בליכוד להגדיל את סיעתם באמצעות צירוף חברים מקדימה. בפוליטיקה מותר לשדל ומותר לפתות. הח"כים של קדימה אינם קטינים הזקוקים להגנה אלא בוגרים שעומדים למשפטו של הציבור. אגב מותר גם לקדימה לפתות את מורדי העבודה. הם הרי עושים זאת.

מה בעצם קרה למפלגה הגדולה בישראל? היא נוסדה כשאריאל שרון איבד את הרוב במוסדות מפלגתו ולא רצה לרוץ לבחירות 2006 בראש רשימה שתוכתב לו על ידי מפלגה שאין הוא שולט בה. כאן חבר אליו חיים רמון המאמין ב"מפץ הגדול" כלומר בחיבור בין הימין המתון והשמאל המתון לכוח פוליטי מרכזי.

תומכים ממרצ, ח"כים מהליכוד

כשקדימה הוקמה חברו אליה אישים מהליכוד ומהעבודה והיא זכתה בבחירות בראשות אהוד אולמרט והכתה את הליכוד אל החומש. אלא שעד מהרה התגלתה תופעה מעניינת: התבטאויותיו המדיניות המתונות של אולמרט הבריחו את הליכודניקים חזרה לליכוד והנותרים בקרב תומכי קדימה הציגו עמדות קרובות יותר למרצ מאשר לעבודה. בבחירות 2009 הצביעו עבור קדימה מצביעי העבודה מרצ ושינוי. רק בקרב חברי הכנסת שלה נותרו הליכודניקים לשעבר ולא יהיה זה בלתי טבעי אם ישובו למקומם הטבעי.

במקום לטעון טענות סרק על חוסר הלגיטימיות של המהלך או על העיתוי הבעייתי שלו הייתי עושה מאמץ להבטיח גוש קדימה-מרצ-ופורשי העבודה. יהיה זה פיצוי הולם בכמות ובאיכות. אל מול גוש המרכז-ימין יתייצב סוף סוף גוש מרכז-שמאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully