וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים הגישו תביעה בבלגיה נגד חמאס

15 ישראלים בעלי אזרחות בלגית שנפגעו מאש רקטות במהלך "עופרת יצוקה" פנו לבית משפט בבלגיה בבקשה שיוציא צווי מעצר נגד מנהיגי חמאס, בגין פשעי מלחמה

קבוצה של 15 ישראלים אשר נפצעו מאש פלסטינית במהלך מבצע "עופרת יצוקה" לפני שנה פנו לבית דין בבלגיה בבקשה שיוציא צווי מעצר נגד מנהיגים בארגון חמאס בגין פשעי מלחמה. כך דיווחה היום (חמישי) סוכנות הידיעות הצרפתית, AFP.

הפנייה הוגשה על ידי שדולה אירופית פרו-ישראלית, ומיוצגים בה ישראלים שביקשו שזהותם ושמותיהם לא ייחשפו, המחזיקים גם באזרחות בלגית. כל העותרים טוענים כי נפצעו, בתיהם נהרסו ובאחד המקרים אף איבדו קרוב משפחה כתוצאה מירי הרקטות של חמאס במהלך "עופרת יצוקה". מגישי הפנייה טוענים כי היא חסרת תקדים ומהווה תגובה לשורת הדרישות ברחבי אירופה של קבוצות פרו-פלסטיניות להוציא צווי מעצר למנהיגי ישראל בשל מעורבותם במלחמה בעזה.

עורך דינם של הפונים, רואל קוביליירס, אמר כי לאחר הגשת הפנייה, תיפתח בבריסל חקירה שלאחריה יוצאו צווי מאסר לראשי חמאס במידה ובית המשפט יחליט על כך. "הבקשה לצווי מעצר הוגשה לאחר שישה חודשים של הכנה משפטית, והיא מבוססת על עדויות חותכות לפיהן חמאס וראשיו קשורים למתקפות טרור בה נפצעו אזרחי בלגיה", אמר עו"ד קוביליירס.

עשרה בכירים בארגון חמאס, בהם חאלד משעל, אסמעיל הנייה, מוחמד א-זאהר, אחמד ג'אברי ומוחמד דף, מואשמים על ידי הפונים בפשעי מלחמה, תוך כדי הסתמכות על דו"חות של ארגוני זכויות אדם וממצאי ועדת החקירה של האו"ם לאירועי "עופרת יצוקה". "דו"ח גולדסטון אומר, בין היתר, כי ירי הרקטות על ידי חמאס הוא הפרה של חוקים בינלאומיים", אמר קובילרייס, "כחברה באו"ם, אני לא מאמין שבלגיה תוכל להתעלם מהפנייה שלנו".

מרדכי ציבין, עורך הדין הישראלי המייצג את העותרים, העריך כי לתביעה בבלגיה יתלוו תביעות נוספות בבתי דין באירופה. "זה צעד ראשון במתקפה כוללת ברחבי אירופה, שכוללת את ספרד, בריטניה, איטליה ומדינות נוספות", אמר.

אורי יבלונקה, ראש השדולה האירופית הפרו-ישראלית שהגישה את הפנייה בשם הישראלים, הסביר כי מטרתה היא "להעלות את המודעות האירופית לכך שחמאס הוא ארגון טרור. אנחנו רוצים לנפץ את המיתוס שמשווה בין ישראל לבין ארגון טרור כמו חמאס".

בשבוע שעבר ביטלה יו"ר האופוזיציה ציפי לבני נסיעה ללונדון, מחשש שתיעצר בעקבות צו מעצר שהוצא נגדה בשל מעורבותה במבצע "עופרת יצוקה". הצו בוטל לאחר שהתגלה שלבני לא תגיע לבריטניה. המקרה עורר סערה דיפלומטית, וראש ממשלת בריטניה גורדון בראון ושר החוץ דייויד מיליבנד התקשרו לראש האופוזיציה להתנצל והביעו את התנגדותם לצו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully