וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמרו מוסא: "לא אתמודד על נשיאות מצרים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.12.2009 / 20:50

לאחר ששמו עלה כמועמד להחלפת נשיא מצרים חוסני מובארק, הבהיר מזכ"ל הליגה הערבית כי אין בכוונתו להתמודד בבחירות. "הדרך לנשיאות חסומה"

מזכ"ל הליגה הערבית ושר החוץ המצרי לשעבר, עמרו מוסא, הודיע הערב (רביעי) כי לא יתמודד בבחירות לנשיאות מצרים שייערכו בשנת 2011. בראיון לעיתון המצרי "אל-מסרי אל-יום" נשאל מוסא האם בכוונתו להתמודד לתפקיד. בתגובה אמר: "השאלה היא האם זה אפשרי? התשובה היא שהדרך חסומה". בתשובה לשאלה אם היה מתמודד לו בוצעו שינויים בחוקה, ענה: "נדבר על כך כשנגיע לכך. מה שאני יכול לומר הוא שרבים מוכנים לשרת את מצרים כאזרחים בתפקיד הנשיא ובתפקידים אחרים".

שמו של עמרו מוסא עלה באחרונה כמועמד אפשרי לרשת את הנשיא חוסני מובארק בבחירות שייערכו ב-2011. בראיון שהעניק לעיתון מצרי לפני כחודשיים אמר מוסא כי לכל אזרח יש זכות להתמודד על התפקיד. "כל אזרח מצרי, שיש לו היכולת, רשאי לשאת עיניו לכל תפקיד שישרת את המולדת, כולל התפקיד הרם של נשיא המדינה", אמר. לדבריו, גם גמאל מובארק, בנו של נשיא מצרים, רשאי להתמודד על תפקיד הנשיא.

לפי שינוי שחל בסעיף 76 בחוקה המצרית, מתמודד עצמאי כמו עמרו מוסא, המעוניין להתמודד בבחירות לנשיאות מצרים, יתקשה מאד להשיג את מבוקשו. על פי הסעיף החדש, המועמד העצמאי ייאלץ להשיג 250 חתימות של חברי פרלמנט. זאת בניגוד למתמודד מטעם מפלגה בפרלמנט שלא יתקשה להתמודד בבחירות לנשיאות. בנוסף למוסא, עלה גם שמו של היו"ר היוצא של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, מוחמד אל-בראדעי, כמועמד עצמאי אפשרי בבחירות לנשיאות אולם הוא הבהיר כי יתמודד לתפקיד רק אם תחוקק חוקה חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully