וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה הרה קיבלה תרופה נגד שפעת - ומתה

רמי שני

23.12.2009 / 22:03

אשתו של זויתן אנעני, מורה מכסייפה, מתה בבית החולים סורוקה כשהיתה בחודש השישי להריונה, לאחר שקיבלה תרופה נגד שפעת החזירים. לטענת בעלה, התרופה ניתנה לה בטרם אובחנה המחלה בוודאות

"אני שוקל לתבוע את בית החולים סורוקה על רשלנות רפואית". כך אמר הערב (רביעי) לוואלה! חדשות זויתן אנעני, שאשתו קמאלה מתה השבוע בבית החולים, ככל הנראה כתוצאה משפעת החזירים. אנעני טוען כי אשתו קיבלה תרופה נגד המחלה, אולם תוצאות הבדיקה טרם הגיעו למחלקה בה אושפזה. "הייתי אצלה ביום בו קיבלה את הטיפול וראיתי את האחות נותנת לה את הכדור", שחזר אנעני. "שאלתי אותה למה, הרי עדיין לא הגיעו תוצאות הבדיקה. האחות ענתה לי כי אם התוצאות יהיו שליליות, הטיפול יופסק".

"הייתי אצלה בשעות הבוקר והלכתי לעבוד", סיפר, "אחרי ארבע שעות התקשרו אליי, ואמרו לי כי כל מערכות גופה קרסו. היא שכבה ככה עד שלשום, אז מתה עם העובר. אני לא מבין למה לא ניסו ליילד לפחות את העובר. איבדתי ביום אחד גם את אשתי וגם את הילד השלישי שלי שלא נולד".

אנעני משמש כמורה זה 22 שנים בבית ספר בישוב כסייפה, והוא מתגורר בפזורה הבדואית באזור נבטים. "היא באה לביה"ח כשהיא משתעלת אבל לא היה צריך לאשפז אותה, היא קצת לא הרגישה טוב, אבל למה הופכים את זה לשפעת חזירים לפני שמגיעות כל תוצאות הבדיקה?" אנעני יושב בכפרו יחד עם שני ילדיו הקטנים וכועס על עצמו על כך שלא היה תקיף יותר בדרישותיו מבית החולים. "אם לא הייתי מסכים לתת את התרופה, אולי היא עדיין היתה חיה".

מבית החולים סורוקה נמסר בתגובה: "אנו משתתפים בצער המשפחה. האישה הגיעה לביה"ח במצב קשה. היא אושפזה ישירות ביחידה לטיפול נמרץ בשל חשד לשפעת חזירים והוחל בטיפול המקובל. לצערנו, בהיותה בקבוצת סיכון לשפעת H1N1, למרות הטיפול התרופתי האינטנסיבי מערכות גופה קרסו".

עוד נמסר מבית החולים: "נציין כי תרופת הטמיפלו הוכחה כתרופה יעילה ומצילת חיים ברוב המקרים של שפעת H1N1 התרופה בטוחה גם בשימוש בהיריון. לפי הנחיות משרד הבריאות, יש להתחיל בטיפול מונע בטמיפלו כאשר עולה חשד לשפעת H1N1, מוקדם ככל האפשר. רק במקרים בהם שבוע ההיריון מתקדם, ניתן לשקול יילוד על מנת להציל את העובר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully