וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: חייל משוחרר יקבל קרקע בחינם

פנחס וולף

23.12.2009 / 18:52

ח"כ משה מטלון מישראל ביתנו מציע כי כל חייל משוחרר או יוצא שירות לאומי יקבל קרקע בחינם באזורי עדיפות לאומית. "המטרה היא לעודד את מיטב הצעירים להתיישב בנגב"

חיילים משוחררים ויוצאי שירות לאומי יזכו לקבל קרקע בחינם באזור עדיפות לאומית. כך קובעת הצעת חוק של ח"כ משה (מוץ) מטלון (ישראל ביתנו). על פי הצעת החוק, הזכות על הקרקע בסופו של דבר תישאר בידי מינהל מקרקעי ישראל.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי, "מדינת ישראל מאז הקמתה חרתה על דגלה את הרצון לפתח את הנגב והגליל. במקביל, לאחר הקמת צה"ל, חיפשו ממשלות ישראל דרכים כיצד לתגמל את חייליה ששירתו את המדינה שנים רבות. הצעת חוק זו באה לענות על שני ערכים אלו בשתי דרכים. הראשונה – תגמול למי ששירת את המדינה והשנייה – פיתוח הפריפריה על ידי מי שהוכיח כבר את יכולותיו בתרומה למען הכלל".

עוד נכתב, כי "מגמת הצעת החוק זו לעודד את מיטב הצעירים להתיישב בנגב והיא עולה בקנה אחד עם המבט היהודי הרואה חשיבות מיוחדת בעידוד אוכלוסייה איכותית להתיישב באזורי ספר, מתוך הכרה כי ההתיישבות באזורים אלו עשויה לכלול אתגרים ביטחוניים ומוסריים ייחודיים". דברי ההסבר מוסיפים, כי "בנוסף לכך ניתן לטעון שגם יהיה זה נבון, להעניק קרקעות כתגמול על נאמנות בעבר דווקא במקום שבו מתיישבים ערכיים אלו יוכלו להמשיך ולממש גם בעתיד ערכים חברתיים נוספים בעצם התיישבות במקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully