וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם יבוטלו מחירי המינימום לפריפריה?

גיא ליברמן

23.12.2009 / 18:35

הצעה של שר השיכון אטיאס מבקשת להוזיל את מחירי הקרקעות ולפרסם מכרזים לבניית דירות להשכרה, ללא מחירי מינימום, במטרה לעודד קבלנים ליזום פרויקטים עבור קהלים שונים

הנה סיבה טובה להיכלל ברשימת ישובי העדיפות הלאומית - מועצת מקרקעי ישראל תדון בשבוע הבא, בישיבתה הראשונה מזה 9 חודשים, בהצעה לבטל את מחירי המינימום לקרקעות באזורי עדיפות לאומית וירושלים.

מדובר ביוזמה של שר השיכון והבינוי אריאל אטיאס, שבדרך זו מבקש להוזיל את מחירי הקרקעות, דבר שצפוי להביא להוזלה במחירי הדירות. בנוסף, ההצעה כוללת פרסום מכרזים לקרקעות לבניית דירות להשכרה, ללא מחירי מינימום, במטרה לעודד קבלנים ליזום פרויקטים לשכירות עבור קהלי יעד שונים.

מכרזי המנהל שמתפרסמים כיום כוללים שומות שמהוות את הקריטריון הראשון, לפיו דנים במנהל בהצעות לרכישות הקרקעות במכרזים. על פי נוהלי המנהל, הצעה שמגלמת מחיר של עד 50% מערך השומה היא הצעה תקינה.

יחד עם זאת, השומות לא גלויות בפני המתמודדים במכרזים, אלא אם כן מדובר במכרז שמתפרסם בפעם השנייה, לאחר שהמכרז הראשון נכשל (מסיבות של חוסר בהצעות או הצעות לא תקינות). במשרד הבינוי והשיכון מעריכים כי ביטול מחירי המינימום יעודד יזמים לנדוד מאזורי הביקוש לפריפריות.

סעיף נוסף בהצעה שתעלה על שולחן מועצת מקרקעי ישראל מבקש להפוך לגלויות את שומות המקרקעין במכרזים לקרקעות לבנייה עצמית, כבר במכרזים הראשונים. מקור במשרד השיכון הסביר כי רבים מהמשתתפים במכרזים אלה לא מכירים את ערכי הקרקעות, שכן מדובר באנשים פרטיים, כך שפרסום השומות יקל עליהם בבואם להגיש הצעות מחיר.

"על מנת להקל על משתתפי המכרז בבנייה נמוכה ובמטרה למנוע מהם הוצאות מיותרות, כדוגמת הזמנת שומה, מוצע לפרסם מחיר מינימום במכרזים אלו" כך נכתב בהצעה הרשמית. מועצת מקרקעי ישראל תתכנס ביום שני הקרוב ותדון בשורה של הצעות, שבמרכזן הרפורמה במנהל מקרקעי ישראל ושינוי הסטטוס של הקרקעות שהוא מעמיד במכרזים - מקרקעות חכורות לקרקעות בבעלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully