וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצין הרג ברון סמים, משפחתו חוסלה כנקמה

טליה שחר

23.12.2009 / 18:37

שעות לאחר הלוויתו של קצין נחתים במקסיקו, שמת במהלך פשיטה בה נהרג אחד מברוני הסמים הגדולים במדינה, נורו למוות ארבעה מבני משפחתו של הקצין. נשיא מקסיקו: "מעשה פחדני ובזוי"

מלחמת הסמים במקסיקו ממשיכה לגבות קורבנות, והפעם היו אלה בני משפחתו של קצין הנחתים שמת בפשיטה בה נהרג אחד מברוני הסמים הגדולים במדינה. הקצין, מלקיסדט קורדובה, קיבל לאחר מותו את עיטור הגבורה הגבוה במדינה. אתמול (שלישי), שעות אחרי שנקבר, אמו, אחותו, אחיו ודודתו נורו למוות כנקמה.

נשיא מקסיקו פליפה קלדרון כינה את הרצח "אירוע פחדני ובזוי של אלימות". הנשיא הוסיף, ש"הפעולות המזעזעות הללו מוכיחות את חוסר מצפון של הפשע המאורגן בכך שהם קוצרים את חייהם של חפים מפשע". קורדובה היה החייל היחיד שמת בפשיטה בעיר קוארנבקה, בה נהרג ארתורו בלטרן, אחד מסוחרי סמים המבוקשים ביותר במקסיקו וארצות הברית. מלחמות הסמים במקסיקו גבו את חייהם של כ-15,000 בני אדם בשלוש השנים האחרונות. גורמי משטרה העריכו שבעקבות מותו של בלטרן תפרוץ מלחמה בין הקרטלים האחרים במטרה להשתלט על האימפריה שלו, אך כעת מסתבר שהקורבנות הראשונים היו דווקא כתוצאה מנקמה.

לפי גורמי משטרה מקומיים, היורים פרצו את דלת בית המשפחה בעיר קווינטין ארוז עם פטיש. "הם ריססו אותם בכדורים בסלון ובחדר השינה", אמר הקצין. כעת עולות שאלות במקסיקו האם היה נכון לפרסם את זהותו של קורדובה ובני משפחתו.

התקשורת במקסיקו סיקרה בהרחבה את האבל על הקצין המצטיין, ותמונות וראיונות עם בני משפחתו הופיעו בעיתונים ובטלוויזיה. העיתון ה"לוס אנג'לס טיימס" דיווח כי לא נראה שהיתה שמירה מיוחדת על משפחתו. "המסר נשלח לצבא ולממשלה, שאם תפגעו בנו בצורה קשה, אנחנו נגיב בצורה חסרת תקדים", אמר מומחה אבטחה לעיתון. "זאת היתה נקמת זעמם של משפחת בלטרן. זה מאוד מדאיג, וצריך להעמיד את כל הממשלה על המשמר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully