וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשות האסירים הפלסטינים כוססות ציפורניים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.12.2009 / 18:19

בני משפחות האסירים "הכבדים" בגדה וברצועה, עוקבים בדאגה ובמתח אחר הדיווחים על עסקת שליט. רעייתו של העומד מאחורי רצח השר זאבי: "בעלי מעוניין להישאר במולדת"

לא רק בבית משפחת שליט במצפה הילה שורר מתח גדול לקראת אפשרות לחתימה קרובה על הסכם לחילופי שבויים בין ישראל לחמאס. גם משפחות האסירים הפלסטינים בגדה וברצועה כוססות ציפורניים ונצמדות לאמצעי התקשורת. כלי תקשורת פלסטינים מדווחים ביממה האחרונה כי משפחות האסירים ה"כבדים", עוקבות בחשש גם אחר הדיווחים על גירוש אסירים לעזה ולחו"ל ומייחלות כי בנם אינו כלול בהסדר זה.

בבית משפחתו של מזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת, ששחרורו במסגרת עסקת שליט מותנה, על פי הדיווחים, בגירושו לחו"ל, טוענים כי הוא מתנגד לגירושו לחו"ל אך מוכן לשקול בחיוב גירוש לרצועה: "בעלי מעוניין להישאר במולדת", אמרה רעייתו, עבלה, לסוכנות הידיעות הפלסטינית 'מען'. "יחד עם זאת, החלטתו תלויה בעמדת החזית העממית בנוגע לנושא. כל מה שיוחלט על ידי החזית – הוא יבצע".

אשתו סיפרה עוד כי כל בני המשפחה עוקבים מקרוב אחר כל דיווח בנושא העסקה שמפורסם בכלי התקשורת: "המשא ומתן מתנהל תחת מעטה כבד של עמימות", אמרה אשתו. "אפילו אחמד עצמו אינו יודע מה קורה". אף שגם בעבר חשה שהמשא ומתן מתקדם לכיוונים רציניים, הפעם היא מתקשה להסתיר את התרגשותה. "אני נותנת אמון מלא בחמאס", הוסיפה.

גם אום אחמד, אשתו של נאפז חרז, האסיר העזתי הוותיק ביותר בכלא הישראלי, מתוחה. בשיחה עם 'מען' היא מספרת כי היא עוקבת מקרוב אחר הדיווחים בערוצי הטלוויזיה ומתפללת שבעלה כלול בעסקה: "העצבים שלנו מתוחים, אנחנו מלאי תקווה ושמחה", אמרה. היא הדגישה כי גם אם בעלה יגורש, היא מעדיפה זאת על פני הכלא: "לפחות הוא ינשום אוויר ויראה אור. הרי גם יאסר ערפאת ואחמד יאסין גורשו ולבסוף שבו לאדמת המולדת".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully