וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: צלילה במכירות הבתים החדשים בנוב'

סוכנויות הידיעות

23.12.2009 / 17:41

מכירות הבתים החדשים צנחו במפתיע לשפל של שבעה חודשים, זאת על רקע סיום תוכנית הממשל המעניקה החזרי מס לרוכשי בתים בפעם הראשונה

מכירות בתים חדשים בארה"ב צנחו במפתיע בנובמבר לשפל של שבעה חודשים על רקע סיום תוכנית הממשל המעניקה החזרי מס לרוכשי בתים בפעם הראשונה.

מכירות בתים חדשים נפלו ב-11.3% בחודש שעבר לקצב שנתי של 355 אלף - הנמוך ביותר מאז חודש אפריל - לעומת 400 אלף בתים באוקטובר, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה במכירות לקצב שנתי של 438 אלף בתים, לעומת קצב מכירות שנתי של 430 אלף בתים שעליו דווח במקור בחודש אוקטובר.

לעומת חודש נובמבר 2008 נפלו מכירות בתים חדשים ב-9%. המחיר החציוני של בתים חדשים בארה"ב ירד בנובמבר ל-217,400 דולר לעומת 221,600 דולר בחודש המקביל בשנה הקודמת.

הנפילה במכירות בתים חדשים נרשמה על רקע פקיעת תוכנית הממשל המעניקה החזרי מס לרוכשי בתים ראשונים. עם זאת, התוכנית, שהיתה אמורה להסתיים בסוף נובמבר, הוארכה בסופו של דבר עד לחודש יוני.

איגוד סוכני הנדל"ן (NAR) בארה"ב דיווח אתמול כי מכירות בתים קיימים גדלו ב-7.4% בנובמבר לקצב שנתי של 6.54 מיליון בתים - הגבוה ביותר זה כמעט שלוש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully