וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לשקול שטרות בגדלים שונים למען העיוורים"

אלון שן

23.12.2009 / 17:14

השטרות החדשים ממשיכים לעורר עניין: ח"כ משה גפני הציע לנגיד בנק ישראל להשקיע מאמצים רבים יותר בנושא סימון שטרות הכסף למען העיוורים בישראל

לאור הפרסומים הרבים כי בכוונתו של בנק ישראל להחליף את כל השטרות במדינה, ועל רקע המאבקים מי הם הדיוקנאות שיופיעו על גביהם, שוחח יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) עם נגיד בנק ישראל הפרופ' סטנלי פישר וביקש ממנו להשקיע מאמצים רבים יותר בנושא סימון שטרות הכסף למען העיוורים בישראל.

ח"כ גפני אמר לנגיד הבנק כי העיוורים מתקשים להבחין בין שטרות הכסף וזאת למרות הסימון הקיים כיום על השטרות.

"עיוורים פנו אלי והתלוננו על כך שלאחר שכמה ידי אדם נוגעים בשטרות הכסף, הסימונים הקיימים אינם עוזרים יותר. העיוורים סיפרו שקרובי משפחתם נאלצים לסמן את שטרות הכסף בגומיות כדי להבחין בין שטרות הכסף השונים. ראוי שבנק ישראל ישקיע מאמצים רבים בנושא", הסביר גפני.

גפני אף הביא בפני הנגיד כדוגמא את שטרות האירו באירופה, אשר גודלם שונה, וזאת כדי שהעיוורים וכבדי הראיה יוכלו להבחין ביניהם ולהבדיל בין סכומי הכסף השונים, והוסיף כי "ניתן למצוא פתרונות טובים נוספים מלבד גודל השטרות וראוי כי הוועדה אשר תדון בכל נושא הדפסת השטרות מחדש במדינה, תשלב בדיוניה גם את נציגי ארגוני העיוורים בארץ כדי למצוא את הפתרון הטוב ביותר בעבורם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully