וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: מקווה שתושלם המשימה להשבת גלעד

יהושע בריינר ורמי שני

23.12.2009 / 17:17

לראשונה מאז הותקף בגין תמיכתו בעסקה לשחרור החייל החטוף, הביע רב אלוף אשכנזי את עמדתו באופן פומבי. "כמפקד צה"ל שרואה עצמו אחראי לכל חייל, אנו מחויבים להחזיר את גלעד הביתה בשלום"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: עידן גוראל)

הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי התייחס הערב (רביעי) לעסקה הנרקמת לשחרור החייל החטוף גלעד שליט ואמר כי "כולנו מבינים שזו משימה לאומית, ובאמת נעשית פעילות במישורים רבים גלויים וסמויים". במהלך ועידת הקונגרס הציוני ה-30 לנוער, שנערך באשדוד, ציין אשכנזי כי "כרמטכ"ל וכמפקדו של צה"ל שרואה עצמו אחראי על כל חייל וחייל, אנו מחויבים להחזיר את גלעד הביתה ולהחזיר אותו בשלום. מטבע הדברים, ראוי שנשמור את הפרטים לדיונים בפורומים הסגורים, אך אני מקווה שאכן המשימה תושלם".

אחת ממשתתפות הכנס, שאלה את הרמטכ"ל כיצד תשפיע עסקת שחרור החייל החטוף על חוסנה של המדינה וכיצד ישראל תתמודד עם הטרור שעלול לבוא בעקבות כך. אשכנזי ביקש שלא לענות על השאלה ואמר כי "לא יהיה נכון, שנרחיב מעבר למה שאמרתי, אך חוסנה של החברה נקבע ממכלול של דברים: צדקת הלחימה, הזכות הבסיסית שלנו להגן על עצמנו ומידת האמון שיש לחברה בישראל כלפי הצבא שלה".

"תעודת ביטוח לקיום המדינה"

אשכנזי התייחס גם לנושאים נוספים העומדים על הפרק. בנוגע למתרחש בגזרה הדרומית אמר הרמטכ"ל כי "השנה החולפת היתה שנה מורכבת אתגרים. אני שמח שאחרי שמונה שנים בלתי נסבלות, הצלחנו לפגוע קשה בחמאס ולהפסיק את האש. ביקרתי בשדרות וביישובים בעוטף עזה בחנוכה ואי אפשר היה שלא להתרשם מהשקט והביטחון. יחד עם זאת אנחנו נטולי אשליות ואנחנו בוחנים את המצב בהקפדה רבה".

באופן כללי אמר הרמטכ"ל כי "אני חושב שאפשר לומר, שגם לאחר 61 שנות מדינה, לצערנו יש חלק משכנינו, מדינת או ארגונים, שלא משלימים עם הזכות שלנו לחיות במדינה לאומית חופשית. צה"ל במידה רבה הוא עדיין הערובה ותעודת הביטוח לקיום המדינה. רק צבא חזק ומרתיע יבטיח את הקיום של המדינה".

אשכנזי נשאל גם בנושא רמת הגולן ואמר, כי "מאז מלחמת יום הכיפורים, הגולן היא גזרה מאוד שקטה, אבל אנחנו עוקבים מדי יום אחרי ההתפתחויות ומכינים עצמנו לכל מציאות. גם בגבול עם לבנון מאוד שקט. עם ישראל מטייל בצפון והולך לצימרים, אבל יחד עם זאת, ברור לנו שחיזבאללה לא קופא על שמריו וממשיך להתעצם. במסגרת עצימת העין של גורמים בלבנון, הוא מצליח להבריח נשק לכפרים ולא במקרה ממקם אותם שם. חיזבאללה מחדש תשתיות ומתכונן לאפשרות של הידרדרות המצב. אני יכול להבטיח לכם שגם אנחנו לא קופאים על השמרים, אנחנו ממשיכים להתאמן להתאמן ולהשתכלל ואם נידרש להגן פעם נוספת על הגבול, חיזבאללה ימצא אותנו מוכנים".

בתוך כך, אמש נפגש היועץ לביטחון לאומי עוזי ארד עם הרמטכ"ל. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי אד הביע צער "על דברים שנאמרו בחדר סגור ולא יועדו לפרסום בתקשורת". כמו כן, הוא הבהיר כי לא היתה לו שום כוונה לפגוע אישית ברמטכ"ל, שאת פועלו הוא מעריך. עוד נמסר כי ראש הממשלה הביע הערכה לצעד של ארד ולעבודתו כיועץ לביטחון לאומי. התנצלותו של ארד באה בעקבות דבריו לפיהם "אשכנזי התנהג בדיונים בעסקת שליט כמו יו"ר ועד הורי החיילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully