וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טרה" זיהמה מים - ונקנסה במאות אלפי שקלים

אייל דץ

23.12.2009 / 17:39

בית המשפט המחוזי בת"א גזר קנס של 415 אלף שקל על החברה ועל מנהלה בעקבות הזרמת שפכים במחלבה שלה בעיר. "הפגיעה היא בציבור כולו"

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר קנס כספי בגובה 415 אלף שקלים על חברת "מילקו תעשיות בע"מ", הידועה גם בשם "טרה", ועל מנהלה, וזאת עקב עבירות שביצע המפעל שגרמו לזיהום מי קולחין. בכך קיבלו השופטים דבורה ברלינר, זאב המר ותחיה שפירא את הערעור של המשרד להגנת הסביבה על גזר הדין הקודם נגד המפעל, והגדילו את הקנס שהוטל עליו באופן ניכר.

לפי כתב האישום שהגיש המשרד להגנת הסביבה נגד החברה, בעלת מחלבת "טרה-מילקו" בתל אביב, בין השנים 2005 ל-2007 הזרימה המחלבה תמלחת אל מערכת הביוב העירונית. הזרמת התמלחת באופן כזה עלולה לגרום להרס מבנה הקרקע במקומות אליהם מוזרמים מי הקולחין, להמלחת מי התהום, לפגיעה ביבולים, לפגיעה במערכות ההובלה והטיפול בשפכים, וכן להגברת המסיסות של מזהמים רעילים ודרבון ריאקציות כימיות מסוכנות, המביאות לפליטת גזים רעילים.

בחודש יולי, בעקבות הודאתם של מנהלי המפעל בעבירות המיוחסות להם, הרשיע בית משפט השלום את החברה ואת המנכ"ל שלה, גזר עליה קנס בסך 75,000 שקל, וחייב אותה - בהתחייבות כספית בסך 150,000 שקל - להימנע במשך שנתיים מביצוע העבירות בהן הורשעה. מנכ"ל החברה חויב בתשלום קנס בגובה 7,500 שקל ובחתימה על התחייבות בגובה 20,000 שקלים להימנע במשך שנתיים מביצוע העבירות בהן הורשע. בית המשפט נימק את גזר הדין, בין היתר, בהודאת הנאשמים ובהסדרת המפגע. הדיון בעניינם של יתר הנאשמים נדחה למועד מאוחר יותר.

המשרד להגנת הסביבה ערער על קולת העונש לבית המשפט המחוזי בתל אביב. בשבוע שעבר החליט בית המשפט לקבל את הערעור ולהחריף את העונש נגד החברה ומנהלה. על החברה נגזר קנס בסך 400,000 שקלים ועל מנכ"ל החברה, שמאז הספיק לפרוש מתפקידו, נגזר קנס בסך 15,000 שקלים. בית המשפט קבע, כי "עצם העובדה שהמשיבים חרגו מן התקנות מצביעה על כך שאכן מדובר בפגיעה בסביבה, וכן קיבל את טענת התביעה כי הזרמת תמלחת באופן שבסופו של דבר מגיעה גם למי הקולחין יש בה משום פגיעה בציבור כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully