וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקן ההתפלה בחדרה יפתור את משבר המים?

אייל דץ

23.12.2009 / 13:38

מתקן ההתפלה הגדול מסוגו בעולם נפתח בחדרה והחל להזרים מים למערכת של מקורות. ראש רשות המים מבטיח: "תוך שלוש שנים ייפתר משבר המים"

מנכ"ל "מקורות", עידו רוזוליו הודיע היום (רביעי) כי בפעם הראשונה קולט "המוביל הארצי" מים מותפלים ממתקן ההתפלה בחדרה ומזרים אותם באמצעות מערכת המים הארצית. לדבריו, בחודש הקרוב יסופקו מהמתפיל כ-150 אלף מטר קוב ביממה.

המתקן החל היום להזרים מים למערכת של "מקורות", זאת לאחר ש לאישור משרד הבריאות כי המים המותפלים בו עומדים בתקני מי השתייה של ישראל. בתקופת ההרצה צפוי המתקן להזרים מים בספיקה של 50 מיליון מ"ק בשנה, ולאחר מספר חודשים עתיד מתקן ההתפלה להגיע לתפוקתו המקסימלית - 127 מיליון מ"ק בשנה.

אמש, במהלך הדיון של הוועדה לביקורת המדינה בנושא המלצות הביניים של ועדת החקירה הממלכתית לניהול משק המים, אמר ראש רשות המים, פרופסור אורי שני, כי משבר המים ייפתר בתוך שלוש שנים.

שני אמר כי "צריך לזכור שיש עוד שלוש שנים קשות של חיסכון. לאחריהן ייפתר המשבר". לדבריו, "ללא הרפורמה בתעריפי המים, לא יהיה ניתן לממן את ההקמה של מתקני ההתפלה, לחבר מתקנים אלו למערכת חלוקת המים בישראל או למנוע את האיבוד של מים אלו במערכות הולכה דולפות".

שני הוסיף כי "דחייה של מהלכים אלו תביא למחסור חמור במים לכל הצרכנים כבר בשנים הקרובות". במסגרת הרפורמה יתייקרו המים ב-1 בינואר ב-25%, ב-1 ביולי ב-16% נוספים וב-1 בינואר 2011 בשני אחוזים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully