וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "פנינו למו"מ וקיבלנו את גולדסטון"

פנחס וולף

23.12.2009 / 15:00

בדיון במליאת הכנסת אמר ראש הממשלה כי ישראל עומדת כיום מול שלושה איומים מרכזיים: האיום האירני, איום הטילים ו'איום גולדסטון'" נתניהו קרא לאופוזיציה לגלות אחריות - "בעת הזו על האופוזיציה לתמוך בממשלה"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו הגיע בצהרים (רביעי) לדיון במליאת הכנסת ואמר כי ישראל עומדת מול שלושה איומים מרכזיים: "איום הגרעין האירני, איום הטילים, ואיום שאני מכנה אותו איום גולדסטון, לצד משימה של חידוש, התנעת והשלמת תהליך השלום עם הפלסטינים. אלה הם המשימות העיקריות שעומדות בפנינו". נתניהו אמר כי ישראל עוסקת בסוגיית הגרעין האירני באופן אינטנסיבי. "אנחנו עוסקים בזה הרבה מאוד. לא הכל נראה והסנקציות הן תנאי חשוב ואפילו הכרחי, הזמן יגיד אם הוא מספיק, כדי לעצור את תוכנית הגרעין האירנית. אני מעריך שהחלטות בעניין זה תיפולנה באו"ם במהלך חודש פברואר.

נתניהו הגן על מדיניות הממשלה והתייחס לשלילת הלגיטימיות בעולם של פעולות ישראל בעזה. נתניהו אמר כי "גולדסטון זאת מילת קוד לדבר הרבה יותר רחב - ניסיון לשלול את הלגיטימיות לזכות להגנה עצמית של מדינת ישראל. זה לא התחיל עכשיו, זה נמשך בדרבן בשנת 2000 ובהאג בניסיון לקעקע את גדר הביטחון שמגנה על ילדי ישראל. יש פה בעיה אמיתית לכולנו. האו"ם משיק את דו"ח גולדסטון כשאנו נאבקים לעצור את ירי אלפי הרקטות. אהוד אולמרט הולך להרצות בקולג'ים בארה"ב ומוקיעים אותו שם כפושע מלחמה. אהוד ברק, שר הביטחון, רוצים לעצור אותו בלונדון. וציפי לבני, יו"ר האופוזיציה, מקבלת צו מעצר. אתם בלב יודעים את האמת. יש פה מתקפה כוללת. היא לא על ממשלה זו או אחרת".

בנימין נתניהו. ערוץ הכנסת, ניר לנדאו, מערכת וואלה!
"יש פה מתקפה כוללת. היא לא על ממשלה זו או אחרת". נתניהו/ניר לנדאו, מערכת וואלה!, ערוץ הכנסת

"החמאס הפך את עזה לגיהנום, אנחנו הפכנו את הגדה למקום משגשג. אך כשרצינו להתחיל מייד במו"מ לשלום – קיבלנו את גולדסטון, וביקורת על הבנייה בגילה ותנאים מקדימים כדי להאשים את הממשלה".

נתניהו תקף את חברי האופוזיציה וקרא להם להילחם בעלילות השווא שמופצות נגד ישראל, כתף אל כתף עם הקואליציה. "אינני מבקש מכם חברי הכנסת, יותר ממה שביקשתי מחברי לאופוזיציה כשעמדתי בראשה רק לפני זמן קצר", אמר. "בעניינים כבדי המשקל, ביחס לביטחון מדינת ישראל, ומדיניות החוץ שלה, יש לכם רק ברירה אחת אמיתית. לא לנגח לשם ניגוח, לא לחפש כל מיני תירוצים כדי להסביר למה אינכם תומכים במדיניות שאתם יודעים שהיא צודקת ונכונה לעת הזו. יש לכם ברירה אחת אמיתית ואחראית והיא לתמוך בממשלת ישראל בעת הזו".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ציפי לבני, דליה איציק. ניר לנדאו, ניר לנדאו, מערכת וואלה!
ציפי לבני, דליה איציק/ניר לנדאו, מערכת וואלה!, ניר לנדאו

יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני, תקפה את נתניהו לאחר נאומו. לבני התייחסה למורכבות שבקבלת ההחלטה בנוגע לעסקת שליט, תהיה אשר תהיה, ואמרה כי "בסופו של יום לא מדובר במתמטיקה של מספר רוצחים שישוחררו מול דרגת הכאב של ההורים. השטן עוד לא המציא מתמטיקה כזו. חשבתי עליך רה"מ בימים האלה של הישיבות האינסופיות של השביעייה. חשבנו שזאת העת של האופוזיציה לאפשר לך לבוא נקי, בראש נקי מעניינים פוליטיים, כשאתה מרוכז רק בעיקר. חשבנו על הציבור שנושא עיניים לירושלים באמונה, מחכה להחלטה, ולנימוקה של כל החלטה, גם הקשה ביותר".

לבני המשיכה כי "ביטלנו אירועים פוליטיים, ביטלנו את הצעת אי האמון. ביום שני בערב ישבתי וכתבתי את הדברים האלה שאמרתי עתה על המורכבות שאתה עומד בפניה. חשבתי שבשבוע הזה, גם במסגרת 40 החתימות, צריך היה להסתפק בדברים האלה. לדאבוני טרם יבשה הדיו על הנייר, ושמעתי שבאותם יומיים עוסקים ראש ממשלת ישראל ושר הביטחון בפוליטיקה שיותר מהכל היא מבישה בימים האלה. שיחות שכנוע לחברים שיפלגו את מפלגתם בהתאם לאותו חוק מכוער שראש הממשלה התעקש עליו".

יו"ר האופוזיציה תקפה את נתניהו אישית ואמרה כי "אדם בדרך כלל בוחן את זולתו לפי ערכיו והתנהגותו שלו. פוליטיקאי שהמטרה שלו היא הכיסא בלבד חושב שאלה השיקולים שמניעים את כולם. אני בניגוד אליך מאמינה בקדימה, בחזונה ובאנשיה. אני מאמינה בפוליטיקאים שיש להם את הערכיות שאתה חושב שאין להם. אני מאמינה שראש הממשלה חושב שכולם כמוהו, כך הורכבה ממשלה אחת, כך לא הורכבה ממשלה אחרת. היית צריך לדעת כשהציבור מסתכל על ירושלים הוא גם יראה את מה שנעשה מאחורי הקלעים, ואוי לאותה בושה".

"כישלון מדיניות החוץ של בנימין נתניהו"

הדיון נערך לאחר שגויסו 40 חתימות של חברי הכנסת המחייבות את נתניהו לענות על טענות חברי האופוזיציה. הדיון הוגדר כ"כישלון מדיניות החוץ של בנימין נתניהו". בתום הנאומים הצביעו חברי הכנסת ו-56 תמכו בהודעת ראש הממשלה. 33 התנגדו וחבר כנסת אחד נמנע. יו"ר סיעת קדימה, ח"כ דליה איציק תקפה מוקדם יותר את ראש הממשלה, במהלך הדיון. "אני רוצה לדבר איתך היום בנושא שאתה אוהב", אמרה איציק, "קואליציות ואופוזיציות. נדמה לי, אדוני, שאתה מרגיש נוח יותר עם התעסקות בהרכבה ופירוק של קואליציות מאשר למשול. זהו אחד ההבדלים המשמעותיים בין פוליטיקאי למדינאי. עדיין אינני משוכנעת שעברת את התמורה, שדילגת אל השלב הבא".

איציק מתחה ביקורת גם על ניהול הדיונים שקיים ראש הממשלה ביום שני לשחרור גלעד שליט. "ביום שבו עם שלם ממתין בציפייה לשמוע האם גלעד יחזור? ביום כזה בו אנחנו, כאופוזיציה אחראית משכנו את האי אמון בכדי לאפשר לך ולשרים להשתתף בדיונים בנושא כל כך טעון וחשוב, אתה ניצלת את הזמן הזה לעסקונה פוליטית צרה. כל כך צר לי על זה".

איציק תקפה את נתניהו גם על יחס מדינות העולם כלפי ישראל. "מדיניות אנטי ישראלית, אנטישמיות וחילוקי דעות עם הקהילה הבין לאומית זה לא בגללך, אבל אתה תורם לגיבושם ואתה מלבה אותם. אתה האיש שכל חייו עסק בהסברה ודיפלומטיה ציבורית על צדקת דרכנו וזכויותינו, תראה מה קרה לך - אתה הוא היום האיש המסמל את בידודה של מדינת ישראל. יש לומר כי הפלסטינים אשמים לפני הכל בהעדרו של תהליך מדיני רציני. אבל אתה ראש הממשלה שלי. שלנו. ומה אתה עושה בנידון?, אני יודעת מה עשית – ישבת עם רשימות של חברי כנסת שאולי ישקלו לערוק מהאופוזיציה תמורת אתנן שלא בטוח שאתה מסוגל לספקו והבטחות שספק אם תוכל לקיימן. מה הדחיפות? מה קרה? מישהו פורש מן הקואליציה ואני לא יודעת מכך? מדוע דווקא בימים אלה? מה תגיד לאזרחי ישראל ששואלים את עצמם במה ראש הממשלה שלנו מתעסק? הרי צפוי לך פילוג בליכוד הרבה לפני שתפרק את קדימה".

ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) ענה לתוקפים מסיעת קדימה ואמר במליאה כי "אי אפשר שלא להתייחס לדמעות התנין שמזילים היום כמה מחברי קדימה ובהם השר לשעבר רמון. אם הייתה הביקורת ממפלגה שורשית, שנולדה מטעמים אידיאולוגיים- ניחא, אבל ממי הביקורת, מחבורה צבועה של מי שבחודש נובמבר 2005, על פי רעיון של מספר פרסומאים בתל אביב, פיצלו וגנבו קולות גם מהליכוד וגם מהעבודה של שרים וח"כים שנבחרו רק שנתיים קודם לכן בשתי המפלגות הגדולות. ומי עוד מדבר? מר רמון, שעושה ימים כלילות כדי לפצל את סיעת העבודה להעביר תמיכה לקדימה. הבטחתם פוליטיקה אחרת, פוליטיקה נקייה. לא היה יום אחד שעמדתם בהבטחה הזו. צבועים –נמאסתם!"

(עדכון ראשון: 14:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully