וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת חמאס תצא לסוריה לדון בתשובת ישראל

המתווך הגרמני העביר לידי נציגי חמאס בעזה את תשובת ישראל על ההצעה לעסקת שליט. משלחת מטעם הארגון תצא מחר לדמשק לצורך התייעצויות עם חאלד משעל. בכיר בחמאס: "ישראל מנסה לסחוט אותנו"

רויטרס

(צילום: שי מכלוף, רויטרס וערוץ 1, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות אילן שניג)

לאחר שלוש וחצי שעות הסתיימה פגישתם של המתווך הגרמני ושל משלחת חמאס, בה העביר המתווך את תשובת ישראל למתווה העסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט - כך דיווח בצהריים (רביעי) אתר חדשות פלסטיני בהסתמך על מקורות ברצועה. רשת הטלוויזיה "אל-ערביה" דיווחה כי לאחר הפגישה ישוב המתווך לישראל ומשם יטוס לגרמניה לחופשת חג המולד. בשבוע הבא צפוי המתווך הגרמני לשוב בחזרה לאזור.

בכיר בחמאס אמר לסוכנות הידיעות רויטרס, כי בתנועה זקוקים למספר ימים בכדי "לעבור על תשובת ישראל" וכי מחר צפויים ראשי הארגון לשלוח משלחת מיוחדת לדמשק, בכדי לדון שם עם מנהיגי הזרוע הפוליטית בעסקה המתגבשת. פגישה שכזו, בין ראשי חמאס בעזה לאלו שבדמשק, היא נדירה וייתכן כי היא מסמנת על פריצת דרך כלשהי במשא ומתן לשיחרור שליט.

בכיר בחמאס אמר לסוכנות הידיעות הגרמנית כי "ישראל מנסה לסחוט את חמאס". לדבריו, ישראל יודעת שחמאס גילה את כל הגמישות האפשרית מבחינתו במשא ומתן לגיבוש עסקת שליט, "בעוד שהיא לא מגלה רצון להשיג עסקה".

בתוך כך, אמר היום עורך ביטאון ארגון חמאס "פלסטין", מוסטפא סוואף, הנחשב למקורב להנהגת הארגון ברצועת עזה, לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי סלע המחלוקת היחיד שנותר בין חמאס לישראל במשא ומתן לגיבוש עסקת שליט הוא סוגיית גירוש האסירים לרצועה או לחו"ל.

סוואף הוסיף כי חמאס "לא יסכים לגרש מספר גדול של אסירים, אך ייתכן ויסכים לגרש מספר מוגבל - הכל בכפוף להסכמת האסירים. ההחלטה אינה ביד חמאס אלא בידי האסירים". סוואף אמר עוד כי הוא מתקשה להעריך מתי תבוצע העסקה, "משום שישראל מנסה לנצל את הזמן כדי לסחוט כמה שניתן ולא להשיג עסקה במהירות". הוא הבהיר עוד כי חמאס "נתן את כל מה שהוא יכול על מנת להשיג עסקה". עוד אמר סוואף כי אותם אסירים שיגורשו לחו"ל, "ישמשו שגרירים של הסוגיה הפלסטינית".

"ישראל הסכימה לשחרר 443 אסירים"

מוקדם יותר דיווחו מקורות דיפלומטיים מערביים לעיתון "אל-חיאת", היוצא לאור בלונדון, כי "ישראל הסכימה לשחרר 443 אסירים מתוך 450 האסירים ה'כבדים' ברשימה שהגיש לה חמאס". המקורות דיווחו עוד כי ישראל דורשת לגרש לרצועת עזה או לחו"ל מאה מתוך 443 האסירים שהיא מוכנה לשחרר במסגרת עסקת שליט.

על פי הדיווח, שבעת האסירים שישראל מסרבת לשחרר במסגרת עסקת שליט הם: בכיר פתח מרוואן ברגותי, מזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת, ובכירי הזרוע הצבאית של חמאס איברהים חאמד, עבדאללה ברגותי, עבאס א-סייד, ג'מאל אבו אל-הייג'א וחסן סלאמה.

מקורות ברצועת עזה גילו לעיתון כי המתווך הגרמני הגיע אתמול אחר הצהריים לעיר עזה על מנת להיפגש עם בכירים בחמאס ולהעביר להם את התשובה הישראלית למתווה העסקה. המקורות העריכו כי חמאס ישיב בחיוב על ההצעה אם ישראל תסכים לשחרר את כל 450 האסירים, אפילו אם חלקם יגורש לחו"ל או לעזה.

סגן ראש הלשכה המדינית של הארגון, מוסא אבו מרזוק, סירב לומר לעיתון מה עמדת חמאס בנוגע לגירוש האסירים אך הבהיר: "לא נסרב לכך ולא נקבל זאת. זהו חלק מתהליך המשא ומתן, יש פרטים שצריך לדון בהם". הוא אישר כי הושגה "התקדמות חסרת תקדים" במשא ומתן לגיבוש עסקת שליט, "אולם היא עדיין אינה מספיקה לגיבוש עסקה בשל חילוקי הדעות בממסד הביטחוני בישראל".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully