וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזונות ביקשו מהח"כים: "אל תענישו לקוחות"

איילה חננאל

23.12.2009 / 11:23

דיון בוועדה למאבק בסחר בנשים בכנסת חשף את עמדתן של חלק מהזונות נגד הצעת החוק להטיל אחריות פלילית על לקוחות. "המשטרה תרדוף אחרי זונות כדי להגיע ללקוחות"

ערוץ הכנסת

(צילום: ערוץ הכנסת, עריכת וידאו: ענת ברק)

חלק מהזונות מתנגדות להטלת אחריות פלילית על לקוחותיהן, כך עולה מדיון שנערך היום (רביעי) בוועדה למאבק בסחר בנשים בכנסת. ליעד קנטרוביץ', שעסקה בעבר בזנות אמרה בדיון כי "אני פונה אליכם בשמי ובשם 25 נוספות. כולנו הבענו דעה שהיא התנגדות נחרצת להצעת החוק. איכפת לכן ממעמד האישה בישראל וזאת הסיבה שאתם כאן, אך למרות הכוונות הטובות, אני רוצה להתייחס להשלכות הפיזיות של ההצעה".

קנטרוביץ' אמרה כי "יש כאלה שעוסקות בזנות מצורך כלכלי בהעדר מקור פרנסה אחר באותו שווי שכר. על מנת לתפוס לקוחות, מה שהמשטרה צריכה לעשות היא לרדוף אחר הזונות עצמן. כיום המשטרה נטפלת ומטרידה זונות". היא הוסיפה כי "זונות הרחוב הן אותן נשים מהמעמדים הנמוכים והרקעים הקשים ביותר. אין לי ספק שהמשטרה בתור הגוף המבצע תסלול הדרך להמשיך הרדיפה אחר הנשים ותגביר אותה לכדי הטרדת נשים".

קנטרוביץ' ציינה כי "צריך מקורות הכנסה חלופיים ראויים. אל תפגעו בהן עד אז. המודל הזה שנוסה בשבדיה לימד אותנו שמרבית הזמן רדפו אחרי זונות ולא לקוחות. הזונות הפכו לקורבנות של התעללות משטרתית וניסיונות להסתיר לקוחות גבה מחיר של פגיעה אישית".

לאחרונה חתמו כעשרים נשים העוסקות בזנות בדירות אותן הן שוכרות בדרום תל אביב, על מכתב אותו שלחו למפקד מחוז תל אביב ובו דרשו מהמשטרה לחדול מהפשיטות על דירותיהם, במכתבם טענו כי "איננו עובדת אצל סרסורים למרות המחשבה הרווחת, והגענו לדירות לאחר שלא עמדנו בתנאים הקשים שבמכוני הליווי". הנשים החתומות על המכתב מספרות כי הגיעו לעסוק בזנות עקב מצוקה כלכלית קשה.רובן אמהות לילדים,שעבדו בעבודות משק שהשאירו אותן על סף פת לחם,"כל ארגוני זכויות האדם רחוקים מאוד מהבעיה האמיתית. מדובר בנשים חסרות מגן, הכורעות תחת נטל ההתחייבויות הכספיות האדירות שלהן ושל ילדיהן." מסבירות הנשים העוסקות בזנות במכתבן.

"אנו נשים חזקות ועצמאיות, יש לנו זכות לבחירת מקום העבודה. אנו לא נטל על הביטוח הלאומי, על העובדות הסוציאליות. אנו לא זקוקות לנדבה, לא עוסקות בפשיטת יד. לפי דעתנו העיסוק בזנות אינו משפיל את האישה יותר מעיסוקה של אישה אקדמאית בעבודת ניקיון. כן, זו לא עבודה יוקרתית. אם הורינו יידעו עליה, הם לא יתמכו בנו, אבל זו הדרך שבה אנו בחרנו והיא לא קלה", כתבו הנשים.

במסמך שנועד לבחון את "טיפול המשטרה בקורבנות סחר בבני אדם למטרות זנות" שכתב ד"ר גלעד נתן ממרכז המחקר והמידע של הכנסת לקראת הדיון שערכה הועדה לסחר בנשים לפני כחודש,נטען כי לידי הוועדה למאבק בסחר לנשים הגיעו עדויות על יחס משפיל של שוטרים לנשים העוסקת בזנות וחשוב לציין כי העדויות מתייחסות לנשים ישראליות העוסקות בזנות ובכל מקרה לא למי שחשודות כקורבנות סחר", ציין הדו"ח. עוד נכתב כי,"מניתוח העדויות עולה כי השוטרים אכן מפגינים רגישות בכל הקשור לקורבנות סחר מחוץ-לארץ אך במקרים מסוימים יחסן אל נשים ישראליות העוסקות בזנות משפיל, בוטה ואף אלים. יחס זה הוא גורם מרכזי לחוסר האמון של נשים העוסקות בזנות במשטרה, ועשוי להיות גורם מרכזי במיעוט התלונות של נשים אלו כנגד סרסורים".

עוד עלה מהדו"ח כי לדברי ענת גור מהרשות לשיקום האסיר, מספר העדויות שהגיעו אליה במהלך 25 שנות עבודתה בנושא "מלמד שבישראל יש ניתוק בין הדרג הייצוגי והמקצועי של המשטרה, הדרג שמגיע לדיונים בוועדות הכנסת וקובע מדיניות, ובין המציאות בשטח".

ח"כ ניסים זאב (ש"ס) הציע בדיון פיתרון מקורי לבעייה ואמר כי "אולי גם נשלח את הלקוחות לישיבות לבאי תשובה ביחד עם מרכזי גמילה מזנות". זאב ציין כי "לפעמים הגבר הוא הקורבן אם האישה מפתה אותו. העונש צריך לחול גם על הלקוח אך גם על הזונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully