וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצי אוכל שמיכות

ריבי מאיר, ריני חביב-עמירן

23.12.2009 / 10:39

לא די בכך שמיצי הורס את הספה, הוא גם אוכל שמיכות? לא להכנס לפאניקה. ריבי מאיר וריני חביב-עמירן, המומחיות לטיפול התנהגותי לחתולים, כאן בשבילכם

שלום, יש לנו חתול מסורס בן שנתיים וחצי. הוא מתנהג מעט מוזר. הוא עולה על המיטות שלנו, תופס בשיניו את השמיכה או את הבגד המונח על המיטה ונושך אותו תוך כדי משיכה אחורה, בתנוחה המזכירה הזדווגות. כיסויי המיטות שלנו והבגדים מלאים בחורים ובקרעים. מה עושים?

התנהגות החתול שלכם אכן מעט יוצאת דופן, אך היא בהחלט רגילה ואין כל צורך לדאוג. אנא דאגו להניח על המיטה שמיכה מתאימה ככיסוי על המצעים וכדי שיהיה לו משהו שלו, אשר עליו הוא יוכל לעשות ככל שיירצה (בגדים מומלץ לשים בארון סגור, או פשוט לתלות). חתול אשר יש לו צורך לעשות תנועות מהסוג שאת מתארת, ייתכן מאד והוא זקוק לכך לצורך הרגעה עצמית וכל עוד הוא לא מזיק לעצמו או לכם, חשוב לאפשר לו לעשות זאת באופן רגוע.

למה הוא עושה זאת? יש מספר סיבות אפשריות. פריקת לחץ נפשי ושעמום, פרידה מוקדמת מדי מאימא שלו, בדידות וגם תנועה אשר מרגיעה אותו והוא פשוט רוצה להמשיך ולעשותה.
חשוב להבחין האם הוא רק עושה תנועות קצובות עם השמיכה או גם מנסה לאכול אותה ועוד חפצים אחרים אשר אינם מזון.

במקרה הראשון אין צורך לדאוג, ופשוט לתת לו הרבה אהבה, מרחב, שקט, סבלנות וכמובן לשחק איתו במשחקי חכה איכותיים להוצאת המרץ, ולדאוג לו למשחקים ופעילויות. במקרה השני, מדובר בהתנהגות שעלולה לפגוע בו (בליעת מוצקים מסוכנים) וכמובן יש צורך בייעוץ פרטני מקצועי.

מומלץ מאד שתשקלו אימוץ חתול/ה בגיל דומה וכמובן לאחר איקלום בנפרד בביתכם. זה מאד יעזור, אבל חשוב לעשות זאת מתוך בחירה שלכן ולמען כל "המשפחה".

יש לי חתולה בת 4, מקסימה ועדינה, שמשום מה לא מוכנה לשייף את הציפורניים על שום דבר אחר מלבד הספה. קנינו לה קונוס שמיועד לשיוף ציפורניים, והיא לא מתקרבת לכיוונו. עכשיו קנינו ספה חדשה ואני מפחדת שהיא תחריב לנו אותה. האם יש משהו לעשות בנידון?

חתול או חתולה אשר לא נוגעים במתקן הגירוד אשר קניתם עבורם ומעדיפים להשתמש בספה פשוט אומרים לכם בשפתם – "מה שקניתם לנו אולי נראה לכם טוב, אבל זה לא מתאים לנו. אנא קנו לנו משהו מקצועי ואיכותי יותר".

אנא דעו תמיד שאם חתול לא משתמש במתקן שקניתם יש שתי סיבות לכך. או שהמוצר לא מתאים לחוזקו וגודלו של החתול שלכם או שהמוצר לא מוצב במקום המתאים.
יש לדאוג לרכוש מתקן גירוד גבוה (לפחות במלוא גובהו של החתול כאשר הוא מתמתח לגובה), חזק ויציב (כמו עץ ותיק) וכמובן מלופף בחבל מיוחד המתאים במיוחד לחתולים (חבל ימאים הנקרא בלשון מקצועית sisal). לצערנו מעט מתקנים אכן טובים ויעילים והם עולים גם סכום לא קטן.

שווה לחפש ולרכוש מתקן נכון ומתאים לחתולים, קיים בחנויות המובחרות. אל תתביישו לבקש שבועיים ניסיון, אם המתקן טוב ובאחריות תקבלו אפשרות לראות מה דעתה של החתולה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully