וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צרפת תארח ועידת שלום בחודש ינואר

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.12.2009 / 8:31

העיתון 'א-שרק אל-אווסט' מדווח שצרפת תארח ועידת שלום בה ישתתפו אבו מאזן, מובארק, עבדאללה ונתניהו כבר בינואר או בפברואר. אסד ישתתף אם יקבל ערבויות לנסיגה מהגולן

"צרפת מתכוונת לארח ועידת שלום במזרח התיכון שכפי הנראה תיערך בחודש ינואר או פברואר" – כך דיווחו הבוקר (רביעי) מקורות צרפתים רשמיים לעיתון 'א-שרק אל-אווסט' הרואה אור בלונדון. על פי הדיווח, בוועידה צפויים להשתתף ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, נשיא מצרים חוסני מובארק ועבדאללה מלך ירדן. המקורות הוסיפו עוד כי פריז מתכוונת להזמין גם את נשיא סוריה בשאר אסד.

"אם יתקבלו ערבויות (ישראליות – נ.י) בנוגע לנסיגה מרמת גולן, ייתכן ואסד יגיע לוועידה", הסבירו המקורות. יחד עם זאת, מקורות אחרים העריכו כי נציגים מסוריה ולבנון לא ישתתפו בוועידה. המקורות ציינו כי נושא הוועידה עלה בפגישותיו של נשיא צרפת ניקולא סרקוזי עם אסד, מובארק, עבדאללה ונתניהו. עוד מסרו כי נושא הוועידה מתואם בין צרפת לרוסיה.

מקור צרפתי בכיר מסר לעיתון הלבנוני "א-ספיר" כי הוועידה צפויה להימשך יום אחד ומטרתה הראשית היא להתניע מחדש את שיחות השלום בין ישראל לפלסטינים. "כולם רוצים להשתתף", אמר המקור. "יחד עם זאת הם חוששים שהוועידה תהיה ריקה מתוכן כפי שקרה בפגישת אבו מאזן-נתניהו-אובמה בניו יורק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully