וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלה בעונש: ד"ר סרוב לא יישלח למאסר

גלעד גרוסמן

23.12.2009 / 9:20

ביהמ"ש המחוזי בת"א לא קיבל את ערעורו של ד"ר ג'קי סרוב, מנהל חדר המיון בביה"ח איכילוב, שהורשע בקבלת שוחד. יחד עם זאת החליט להקל בעונשו וגזר עליו 6 חודשי עבודות שירות

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: יאיר דניאל. קריינות: אילן שניג)

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה היום (רביעי) את ערעורו של ד"ר ג'קי סרוב, מנהל חדר המיון בבית החולים איכילוב, שהורשע בקבלת שוחד מהעבריין אסי אבוטבול ונידון ל-15 חודשי מאסר בפועל. יחד עם זאת החליט בית המשפט להקל בעונשו של ד"ר סרוב וגזר עליו 6 חודשי עבודות שירות בלבד במקום 15 חודשי המאסר בפועל שנגזרו עליו.

השופטים קבעו כי במעשיו של סרוב יש קלון שימנע ממנו לחזור ולעבוד בבית חולים ממשלתי. הרכב השופטים, בראשות הנשיאה דבורה ברלינר, קבע כי סרוב לא פחד מאבוטבול ואף דרש לקבל ממנו כסף, הוא קיבל את השוחד ואף ידע על כך בזמן אמת, קבעו השופטים.

אסי אבוטבול. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
"סרוב דאג לאבוטבול ובני משפחתו". אבוטבול/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

השופטים הוסיפו כי סרוב לא נדרש לאומץ מיוחד כדי לפנות למשטרה ואו לבית החולים כדי להחזיר את הכסף, אולם כי הוא בחר לשמור על הכסף ולשתוק. הם קבעו עוד כי בין אבוטבול לסרוב היו יחסי "קח תן" כשהוא דאג לאבוטבול ולבני משפחתו ובתמורה קיבל תשלום. עם זאת קבעו כי הוא לא ביצע את המעשים בשל בצע כסף ולא ניצל את אבוטבול, בניגוד למקרים אחרים של שחיתות רופאים ועל כן יש להתחשב בכך בעונש. מדובר באדם נורמטיבי שדפוסי העבריינות זרים.

סרוב אמר בצאתו מהדיון כי הוא קיווה שזו תהיה התוצאה וכי הוא מעוניין לשוב לעסוק בדבר האהוב – רפואה. כשנשמע גזר הדין פרצו תומכיו הרבים של סרוב בקריאות שמחה ומחיאות כפיים. פרקליטיו של סרוב, עורכי הדין נבות תל צור, דוד ליבאי, יהודה וינשטיין ורוית צמח, אמרו כי החלטת השופטים 'מעניקה לסרוב חיים' וכי כעת נפתח פתח עבורו לשובו ולעסוק ברפואה. עו"ד תל צור סיפר כי בכוונתו להתמודד מול משרד הבריאות בניסיון לאפשר לסרוב לעבוד בבית חולים ממשלתי. "לא ייתכן שהיחס לרופא שפעל ממניעים של שחיתות ובצע כסף יהיה זהה לרופא שלא ביצע את המעשים בשביל כסף", אמר.

התובע במשפט, עו"ד צחי עוזיאל מפרקליטות מחוז מרכז, אמר כי הפרקליטות קיוותה שבית המשפט יגזור על סרוב מאסר בפועל. יחד עם זאת הוא הביע שביעות רצון מכך שבית המשפט חזר על הקביעה כי סרוב ביצע עבירת שוחד שיש עימה קלון, והוא לא יוכל לחזור לעבוד כרופא בבית חולים ממשלתי.

בחודש אפריל הגיש סרוב ערעור על הרשעתו ועל גזר הדין לבית המשפט המחוזי בתל אביב. בית המשפט החליט אז שסרוב לא יתחיל לרצות את עונשו עד לתשובה על ערעורו. "בית משפט למטה התעלם מהעובדה המכרעת כי עולמו כבר חרב עליו עם השעייתו מחדר המיון שמעניק טעם ותכלית לכל חייו אשר הפכו לגיהינום. בית משפט של מטה שלא ראה להעמיד לזכותו של המערער את עברו הנקי וכל הזכויות שצבר בחייו, לא נתן משקל ראוי למחיר ששילם עד כה", נאמר בערעור.

עוד נטען כי "המערער חש בושה עמוקה על שלא עמד בכוחו העוז להתלונן על אסי אבוטבול. הוא נטל אחריות על חוסר האונים שאחז בו. את זאת היה על בית משפט לזקוף לקולת העונש, לא אשמה מוסרית דבקה בנאשם כי אם חולשה נפשית". כמו כן טוענים פרקליטיו של סרוב כי לא הוכחו כל יסודותיה של עבירת השוחד.

בכתב האישום שהוגש נגד סרוב נכתב כי בשלוש הזדמנויות שונות בין 2005 ל-2006, המתין סרוב לאבוטבול בחדר המיון של בית החולים, ליווה אותו לאורך הבדיקות במחלקתו ובמחלקות אחרות בבית החולים ווידא כי אבוטבול ייבדק ויטופל מיידית, מבלי להמתין בתור. בתמורה, קיבל סרוב בכל אחת מההזדמנויות שוחד כספי, בגובה של 800 עד אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully