וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת שליט - איבוד עצמי לדעת

דן שיאון

23.12.2009 / 6:23

מול הטוענים כי ישראל חזקה מספיק להרשות לעצמה שחרור מחבלים תמורת גלעד שליט טוען דן שיאון כי עם חפץ חיים אינו יכול להיכנע לטרור

ראש הממשלה מתלבט ופורום השבעיה התכנס בפעם החמישית. הלבטים היו קשים, מצד אחד התקיים מסע לחץ תקשורתי רב עוצמה אשר דרש ממנו לא פחות מכניעה מוחלטת לדרישות החמאס, מצד שני עמדו ראשי מערכת הביטחון יובל דיסקין ומאיר דגן יחד עם שרים נוספים אשר הצליחו לדחות את הגזרה.

כל אדם סביר המצוי בעניני האזור יכול להבין את המשמעויות הרות הגורל של הכניעה לחמאס. שחרור מאות המחבלים ובינהם גדולי הרוצחים וראשי הטרור, משמעו המיידי הוא הקמה מחדש של תשתית הטרור אשר רוסקה כמעט כליל בעקבות מבצע "חומת מגן" וחזרת הטרור לרחובות ערינו. אין זה בגדר השערה, זו עובדה מוכחת הנשענת על ניסיון העבר, כאשר מחבלים ששוחררו בעסקת ג'יבריל וטננבאום חזרו לפגע ורצחו 180 ישראלים. מי יכול יהיה לעמוד מול המשפחות שילדיהם, הוריהם ואחיהם יפגעו ולהגיד שהמחיר היה מוצדק.

צה"ל עבר למגננה

יש הטוענים שמדינת ישראל חזקה מספיק לבצע את העסקה אך מילים אלו הן מילים ריקות. אין מדובר פה במספר המטוסים והטנקים או ספינות הטילים של צה"ל אלא ביכולת העמידה של החברה הישראלית לאורך זמן. חולשת החברה וחוסר יכולת העמידה של המנהיגות הוכחו שוב ושוב בעסקות שחרור מחבלים וטרוריסטים בשנים האחרונות. עובדה זו ידועה היטב לאויבנו אשר הפכו את חטיפת החיילים ושחרור המחבלים תמורתם מטקטיקה לאסטרטגיה. לארגוני הטרור אין צורך יותר להתמודד עם צה"ל וכוחות הביטחון כאשר בעזרת חייל חטוף אחד הם מצליחים לקחת בשבי מדינה שלמה.

הדבר המדאיג באמת הוא שצה"ל השלים כנראה עם העובדה שאין לו תשובה מבצעית לבעיה והרמטכ"ל נאלץ להמליץ לממשלה לקבל את העסקה ולשחרר את מאות המחבלים, על אף המחיר העצום שיהיה עלינו לשלם על כך בעתיד. יתר על כן, נראה שצהל משנה את תורת הלחימה ועובר למגננה, כפי שמסתמן מ"עופרת יצוקה", והוא מעדף לשמור על חייליו מפני חטיפה על פני אותה השאיפה שאפיינה בעבר את לוחמיו, חתירה למגע עם האויב ולקרב הכרעה.

מדינה ריבונית אינה יכולה להיכנע לטרור, עם חפץ חיים אינו יכול לאבד עצמו לדעת. מוטב שנתעורר ונתעשת בטרם יהיה מאוחר.

דן שיאון, לשעבר קצין בחיל האויר

  • עוד באותו נושא:
  • עסקת שליט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully