וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתה בספיר: "גורמי כלכלה נכנסים לחינוך"

רמי שני

23.12.2009 / 0:11

חדירת גורמים מסחריים למערכת החינוך בישראל הביאה את אגודת הסטודנטים במכללת ספיר להכריז על השבתת הלימודים במכללה לשעתיים

אגודת הסטודנטים במכללת ספיר תשבית הבוקר (רביעי) את הלימודים במכללה למשך שעתיים, בין השעות 12:00 ל-14:00. השביתה מתקיימת, לדבריהם, כמחאה נגד חדירת גורמים מסחריים ועסקיים למערכת החינוך בישראל.

אגודת הסטודנטים ומטה המאבק בהפרטת המכינות קוראים לשר החינוך, גדעון סער, לעצור את ההפרטה בשם הדאגה לשכבות החלשות באוכלוסיה הפריפריאלית.

ב-40 השנים האחרונות, "האגודה לקידום החינוך" הייתה האחראית על הפעלת המכינות הקדם אקדמאיות. גוף זה הוא גוף ללא כל מטרת רווח אשר פיתח וניהל מסלולים רבים המאפשרים לשכבות אוכלוסייה חלשות לחתור להשגת השכלה גבוהה. כיום לומדים בישראל כ- 12,000 תלמידים ב- 45 מכינות הפזורות ברחבי הארץ.

ביולי האחרון, לראשונה מזה 40 שנה, ניהול המכינות עבר לניהולה של החברה המסחרית "מרמנת". לדבריהם, "מרמנת" זכתה במכרז הנוכחי למרות שהתעלמה לחלוטין מנספח 4 בתנאי המכרז: מסלולי השכבות החלשות באוכלוסייה.

ממשרד החינוך נמסר כי "המשרד אינו עוסק בהפרטות, אלא ביישום חוק חובת המכרזים. יצוין כי במשך שנים מתפרסמים מכרזים להסדרת הנושאים הניהוליים, וביניהם גם מכרז להפעלת המכינות הקדם אקדמיות. במכרז האחרון זכתה הצעת חברת "מרמנת", לאחר שהצעתה נבדקה ונמצא כי עמדה בכל תנאי המכרז ואף קיבלה את הציון המשוקלל הגבוה ביותר. החברה הזוכה במכרז אחראית על הביצוע הניהולי בלבד, ואילו האגף לחינוך מבוגרים במשרד החינוך הוא שאמון על קביעת המדיניות והפדגוגיה. יודגש כי המשרד ימשיך לקבוע מדיניות, להציב סטנדרטים, לתכנן, לתקצב, לפקח ולקיים בקרה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully