וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו שמע מהמשפחות השכולות: "לא לעסקה"

אופק עיני

22.12.2009 / 19:42

ראש הממשלה נפגש עם נציגי המשפחות השכולות ושמע מהן את סיפוריהם האישיים ואת סירובם לעסקת שליט. לאחר הפגישה סיפרו: "יצאנו עם הרגשה שהמאבק שלנו לא היה לשווא"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (שלישי) עם משפחות שכולות, כדי לשמוע את טענותיהן נגד עסקת שליט. בין היתר, נפגש נתניהו עם יוסי מנדלביץ', רון קרמן ויוסי צור, ששכלו את קרוביהם. יוסי צור, ששכל את בנו אסף, שנהרג בהיותו בן 17 בחודש מרץ 2003 בפיגוע התאבדות באוטובוס קו 37 ברחוב מוריה בחיפה, סיפר לוואלה! חדשות על הפגישה: "הייתה פגישה קשה ורצינית, אווירה כבדה, יצאנו בהרגשה שעדיין לא הוחלט על עסקה ושראש הממשלה ייקח את דעתנו לתשומת ליבו בקבלת ההחלטות".

צור הוסיף כי "באופן די ברור כרגע אין עסקה ולא בטוח שתהיה גם. יצאנו עם הרגשה שהמאבק שלנו לא היה לשווא". הוא ציין כי "סיפרנו לראש הממשלה את הסיפורים האישיים שלנו על הילדים שלנו ואת הדאגות שלנו מפני תוצאות העסקה, מה אנו חושבים שהיא תעשה. ראינו על הפנים שלו שהוא הבין את האספקטים ושהוא מזדהה עם הדברים".

"סיפרתי לו על אסף שחזר מבית הספר באוטובוס ועלה אליו מחבל מתאבד", פירט צור. "סיפרתי לו שחקרנו את הפיגוע ואת מבצעיו ואיך האמא של המחבל חגגה את הפיגוע שלושה ימים בחברון. סיפרתי לו שיש לנו סרט שראש הממשלה ביקש שנשלח לו, שבו נראים משלחי הפיגוע יושבים בכלא ומבטיחים שכשהם יצאו מהכלא ימשיכו לעשות טרור ושהם בטוחים שהם ישתחררו לפני תום מעצרם. מחר בבוקר אני שולח את זה למשרד ראש הממשלה כדי שיראו בעצמם איך הם מתנהגים, אפילו שהם בכלא, שלא לדבר איך יתנהגו בחוץ".


צור ציין כי האחראים לפיגוע שקטל את בנו, מועאז אבו-שרח' ומג'די עמר, שפוטים ל-17 מאסרי עולם על חלקם בפיגוע, אולם הם אינם מהשמות המוכרים לציבור הישראלי שמוצגים בתקשורת. "השמות שלהם לא מוכרים, אבל החששות שלנו ברורים", אמר.

"ראש הממשלה שמע אותנו", סיכם צור את הפגישה, "ואמר שהוא בהחלט מבין, ושנורא לשמוע את כל הסיפורים. באופן טבעי הוא לא יכול היה לחשוף פרטים מתוך המשא ומתן. הוא נתן לנו להבין שהעסק עדיין לא גמור ושהוא מייחס לדברים שלנו חשיבות רבה".

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי בסיום הפגישה, אמר נתניהו כי "שמעתי בקשב רב את סיפוריכם האישיים הקשים ורשמתי את כל הנקודות החשובות שהעליתם. הפגישה עימכם חשובה לי ברמה האישית וברמה הלאומית. שני עקרונות חיוניים עומדים לנגד עיניי, הרצון לפדות שבויים והרצון להגן על אזרחי ישראל מפני פגיעה בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully