וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרפורמה במים תייקר את הוצאות משק הבית"

אבי בר-אלי

22.12.2009 / 20:40

מנהל רשות המים פרופ' אורי שני, אמר היום בוועדה לביקורת המדינה כי משמעותה של הרפורמה בתעריפי המים היא עלייה ממוצעת של כ-45 שקלים בחודש בסל ההוצאות המשפחתי

משמעות של הרפורמה בתעריפי המים היא עלייה ממוצעת של כ-45 שקל בחודש בסל ההוצאות המשפחתי – כך אמר היום מנהל רשות המים, פרופ' אורי שני, בוועדה לביקורת המדינה, בראשות ח"כ יואל חסון (ליכוד).

"ללא עלייה זו לא יהיה ניתן לממן את ההקמה של מתקני ההתפלה, לחבר מתקנים אלו למערכת חלוקת המים בישראל או למנוע את האיבוד של מים אלו במערכות הולכה דולפות", אמר שני, והוסיף כי "דחייה של מהלכים אלו תביא למחסור אקוטי במים לכל הצרכנים כבר בשנים הקרובות". במסגרת הרפורמה יתייקרו המים ב-1 בינואר ב-25%, ב-1 ביולי ב-16% נוספים וב-1 בינואר 2011 בשני אחוזים נוספים.

שני הוסיף, כי דחיית ההקמה של מפעלי ההתפלה, כמו גם הזנחה של מערכות מים וביוב עירוניות ופיגור בהקמה של מתקני טיהור קולחים, גררו אחריהן גירעון של כ-25 מיליארד שקל במשק המים. "קיומו של חוב ענק זה וההבנה כי אין אפשרות לממן אותו מתקציב המדינה, הביאו להחלטה מהותית לפיה יגולמו עלויות הפיתוח והתפעול בתעריפי המים", אמר שני, והדגיש כי פתרון ההתפלה יפחית אמנם את הסכנה שבמחסור במים - אך יהפוך אותם למוצר יקר יותר.

במהלך הדיון אשר עסק במסקנות הביניים של ועדת החקירה הממלכתית למשק המים, הפתיע שר התשתיות, עוזי לנדאו, כאשר קרא לצמצום סמכויותיה של רשות המים, בניגוד לעמדת ועדת החקירה: "רשות המים היא גוף מקצועי אך מעורבות הממשלה היא חיונית ואין לה תחליף.

אני לא חושב שרשות המים יכולה לקבל החלטות דוגמת התייקרות המים ב-40%, או לקבוע את מערכת היחסים של משק המים עם הרשות הפלסטינאית. צריך להגדיר מחדש את האחריות, הסמכות, והפיקוח בתחום המים. הרשות צריכה להמשיך להיות הגוף המבצע - והממשלה והשר האחראי, יצטרכו לקבוע את מדיניות המאקרו של משק המים", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully