וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם המזהמים יצילו את העיתונות המודפסת?

אייל דץ

22.12.2009 / 16:32

הוועדה למתן היתרי הזרמה לים החליטה לאמץ את נוהל "המזהם מפרסם" שיזמה עמותת "צלול". מהיום, כל גוף שיקבל היתר להזרים שפכים לים ייאלץ לפרסם זאת באמצעות מודעה בעיתונות המודפסת

זיהמת את הים? פרסם את זה בעיתון: הוועדה למתן היתרי הזרמה לים החליטה אמש (שני) לאמץ באופן רשמי את נוהל "המזהם מפרסם", אותו הציעה עמותת "צלול". הנוהל מחייב שקיפות ציבורית מהגופים השונים, המקבלים היתר הזרמה לים מהוועדה למתן היתרים.

עד כה, מאגר הגופים שקיבלו היתר להזרים שפכים לים פורסם אך ורק באתר האינטרנט של המשרד להגנת הסביבה, מה שהביא לכך שרק מעטים נחשפו למידע. על פי הנוהל החדש, החל מהיום, כל גוף אשר יקבל היתר הזרמה לים מהוועדה למתן היתרים, יחויב בפרסום ההיתר בעיתונות הכתובה. הפרסום יבוצע חודש ימים מיום קבלת ההיתר, במודעה המורכבת מפורמט אחיד. ב"צלול" מקווים כי בעקבות הנוהל החדש תינתן אפשרות לביקורת ציבורית, הן על עבודת הוועדה למתן היתרים, הן על עבודת המשרד להגנת הסביבה והן על פעילות הגופים המזהמים.

עזר פישלר, סמנכ"ל עמותת "צלול" אמר בתגובה להחלטת הוועדה, כי "כעת יוכל כל אזרח במדינת ישראל להתעדכן מעל גבי העיתון בדבר המפעלים המזרימים שפכים וקולחים לים באזור מגוריו ובכך להפסיק להמר על החוף בו הוא רוצה לרחוץ. נוהל דומה, הקיים על פי חוק כבר שנים ארוכות בתחום התכנון והבנייה, הינו הכרח בכל הקשור לבריאות הציבור והגנת הסביבה. הגיע הזמן שמקבלי ומעניקי ההיתרים יתנו דין וחשבון לציבור הרחב ויחדלו מהסתרת הנזק אותו הם גורמים לכאורה לים ואשר עלול לסכן את בריאות הציבור כמו גם לגזול ממנו משאב ציבורי בדמות הזרמת שפכים תעשייתיים לחופיו".

הוועדה למתן היתרי הזרמה לים היא ועדה בינמשרדית הממונה על ידי השר להגנת הסביבה. יושב ראש הוועדה הוא איש המשרד להגנת הסביבה וחברים בה נציגים ממשרד הביטחון, משרד הבריאות, משרד התעשייה והמסחר, החקלאות, התיירות, התחבורה וגם חבר נוסף המשמש כנציג הציבור. בוועדה מדגישים כי היתרי הזרמה לים ניתנים רק כאשר לא נמצא פתרון חלופי אחר המועדף מבחינה סביבתית. על פי הוועדה, היתרי ההזרמה לים משמשים אמצעי לפיקוח, בקרה ואכיפה בכל הקשור להזרמת פסולת/שפכים לים, ואמצעי להצבת דרישות מהמפעלים המזרימים לפעול לשיפור איכות השפכים, לצמצום כמותם, ובמידת האפשר - להפסקת הזרמתם לחלוטין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully