וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו רוצה שחמאס יביא לכשלון עסקת שליט"

על פי דיווח ברשת FOX , "פורום השביעייה אישר את פרטי העסקה, אך נתניהו הוסיף את הדרישה להגליית מספר אסירים בכדי שחמאס יסרב והעסקה תכשל". מוקדם יותר היום אמר שגריר מצרים בישראל כי "ישנה התקדמות וישנה תקווה"

ג'יליס

(צילום: משה אסרף עריכת וידאו: לירז ליבנה)

"ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אינו מעוניין שעסקת שליט תצא לפועל, אך הוא רוצה שהסירוב הרשמי לעסקה יגיע מחמאס". כך טוענים ברשת FOX בדיווח המסתמך לטענתם על גורמים בישראל התומכים בביצוע העסקה. על פי הדיווח, זו הסיבה שנתניהו הכניס לעסקה את הדרישה לגרש מספר מהאסירים המשוחררים משטחי הרשות.

לפי הדיווח, פורום השביעייה שדן אמש בפרטי עסקת שליט אישר את הנוסח האחרון שלה והעביר אותה לידי המתווך הגרמני. פורום השביעייה אישר את רשימת האסירים אותם דורש חמאס לשחרר, אולם הוסיף לה את הדרישה להגלות מספר אסירים שהיא מתנגדת להשבתם לגדה המערבית. על פי אותם גורמים, נתניהו מודע לכך שחמאס יסרב לדרישה זו, מה שיאפשר לו להציג את הארגון כאשם בכישלון העסקה. "נתניהו מקווה להאשים את חמאס בכשלון העסקה, אולם נעשה את מרב המאמצים בכדי שהעסקה תתבצע" אמר גורם בכיר בישראל לרשת האמריקאית. דוברו של ראש הממשלה, מרק רגב, הכחיש את הדיווח וטען כי מדובר בהשערות בלבד.

מוקדם יותר היום הביע שגריר מצרים בישראל אופטימיות באשר לשחרורו של גלעד שליט: השגריר יאסר רידא השתתף אחר הצהרים בטקס חנוכת כיכר ע"ש נשיא מצרים המנוח אנואר סאדאת בשכונת "אלון" בחיפה, ואמר כי "נושא גלעד שליט הינו עניין רגיש ביותר. אנו לא רוצים לדבר על כך בתקשורת. אנו עובדים בשקט עד שנראה אותו בבית עם משפחתו. ישנה התקדמות וישנה תקווה".

חמאס: המתווך דחה הגעתו למחר

סופיאן אבו זיידה, לשעבר השר לענייני אסירים ברשות הפלסטינית, התייחס היום לנושא עסקת שליט. אבו זיידה השתתף בכנס שיזמה ח"כ אורית זוארץ (קדימה) תחת הכותרת "שתי מדינות לשני עמים – חזון או חלום?" ואמר כי "עוד שם, פחות שם, עוד אסיר, פחות אסיר. תעזבו את הכול ותעשו את העיקר ומהר. חבל על הזמן. שחרור אנשי חמאס לגדה לא יפגע במעמדו של אבו מאזן. אפשר לחשוב שבממשלת ישראל לא ישנים כל הלילה וחושבים רק איך לחזק אותו".

על פי ההסכם המתגבש, ישוחררו כ-1,000 אסירים פלסטינים מתוך ה-11 אלף המוחזקים בישראל, אולם גורמים בישראל אמרו כי ממשלת נתניהו הביעה את הסתייגויותיה לעסקה, ובמרכזן מספר אסירים אותם דורשת ישראל להגלות ומתנגדת להשבתם לגדה המערבית. על פי סוכנות הידיעות רויטרס, ישראל מסרבת לשחרר לשטחי הגדה המערבית אסירים "כבדים", מחשש שישקמו שם את היכולת הצבאית של הארגונים הפלסטינים החמושים ובראשם הזרוע הצבאית של חמאס. ישראל עומדת על כך שאסירים אלה יגורשו לעזה או לחו"ל ולא ישובו לבתיהם בגדה. על פי הדיווח, בחמאס קיבלו את הדרישה, אולם מעוניינים לאפשר לאסירים לבחור את יעד הגירוש.


עדכון ראשון: 15:57

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully