וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "יש ניסיונות לפרק חלקים מישראל"

פנחס וולף

22.12.2009 / 18:23

שר החוץ תקף בחריפות את הבנייה הבלתי חוקית בנגב ובגליל. בדיון בכנסת אמר ליברמן כי "מדובר ב-150 אלף מבנים בלתי חוקיים. בלתי נסבל שמדינה ריבונית מתנהגת כך"

"אני מקווה שכשנסיים את פרק ההקפאה ביו"ש נוכל לרכז את המאמץ הלאומי על הבנייה הבלתי חוקית בנגב ובגליל, מדובר ב- 150 אלף מבנים בלתי חוקיים בסך הכל" – כך אמר שר החוץ אביגדור ליברמן ביום עיון בנושא "הגשמת הציונות בחיזוק הפריפריה", שנערך בכנסת ביוזמת סגן שר החוץ דני אילון.

ליברמן דיבר על ארבעה אתגרים שלטענתו מונחים לפתחה של הציונות, כאשר הראשון שבהם זו הבנייה הבלתי חוקית בנגב ובגליל. "לא משנה מה דעותיי הפוליטיות, אבל דו"ח גולדברג על הבנייה הבלתי חוקית בנגב אומר שבנגב מדובר על 50 אלף מבנים בלתי חוקיים כאשר מדי שנה מצטרפים 1,500-2,000 מבנים. מדובר ביוזמה מכוונת גם מבחינת הפריסה הגיאוגרפית וגם מבחינת הסיוע הכספי והמשפטי של השתלטות על אדמות הלאום. כשאני מדבר על האתגר הזה, זה בפירוש ניסיון לבנות מובלעות שעל בסיס תקדימים שנוצרו יהיה אפשר לתבוע ולפרק את אותם חלקים ממדינת ישראל. בונים רכז של בנייה בלתי חוקית שמטרתה פוליטית בלבד".

"בלתי נסבל שמדינה ריבונית כך מתנהגת", המשיך ליברמן. "ביקרתי בערד ורציתי לנסוע בכביש 60 מערד דרך הר חברון, ונסעתי עם רכב משוריין. המאבטחים אמרו לי 'אי אפשר'. מה זאת אומרת 'אי אפשר'. אני אזרח ולא יכול לנסוע בתוך הקו הירוק בכביש 60? זה בלתי נסבל ששר לא יכול לנסוע בתוך מדינת ישראל, ובמקום לנסוע שעה ורבע דרך הר חברון וצומת המנהרות, צריך לעשות עיקוף של שעתיים וחצי. זה משהו לא בריא. אין אף מדינה שאזרח ושר לא יכול לנסוע בתוך המדינה שלו".

שר החוץ התייחס גם לנושא נאמנות-אזרחות ואמר כי "במדינה הזו שנלחמת על קיומה חייבת להיות זיקה בין אזרחות לנאמנות. זה לא משהו אוטומטי. זה באמת זכות גם להיות אזרח וגם לשרת את המדינה הזו, והנושא הזה שאנשים תוך כדי מלחמה נוסעים לארץ אויב ומסיתים נגד ישראל, ואנו לא מצליחים לתת לזה תשובה זה בלתי נסבל".

"ליברמן שר הבוץ הגזעני"

יו"ר בל"ד, ח"כ ג'מאל זחאלקה, אמר בתגובה לדברים כי "אני קורא למנות את ליברמן לשר הבוץ הגזעני בעקבות דבריו היום. ליברמן לא עוצר באדום וממשיך גם בתפקידו כשר חוץ בהסתה שלוחת רסן נגד האזרחים הערבים. העולם צריך להחרים את ליברמן שאינו בוחל במילים כדי לשווק את עצמו כרב גזען עם קבלות".

חבר הכנסת טלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) אמר כי ליברמן "מתוסכל מכך שלא השאיר חותם בשום תחום במהלך שנת כהונתו כשר חוץ". לדבריו, ליברמן "מנודה כמצורע על ידי כל מדינות העולם והתרפיה להרגעת תסכולו היא על חשבון הציבור".

א-סנע הוסיף כי הציבור הערבי הוא קורבן מדיניות אפליה בתחום התכנון: "זכותנו לחיות כאן וזכותנו לקורת גג איננה 'טובה' שאנחנו מבקשים מעולה חדש שאין לו כל זיקה לכאן. מאז שהפציץ את אירן ואסואן עבר ליברמן להפציץ את הבתים של התושבים הערבים. איני איש מקצוע אבל אין ספק שהוא סובל מהפרעות והפתרון אינו פוליטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully