וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חמאס מנסח כבר את הודעת הניצחון

ניר יהב' כתבנו לענייני ערבים

22.12.2009 / 14:14

מקורות פלסטינים המקורבים לחמאס, מסרו כי הארגון מנסח את ההודעה שאמורה להתפרסם בעת ביצוע עסקת שליט. חמאס מתכוון לשלם 20 אלף דולר לכל אסיר שישוחרר

"בחמאס החלו כבר לנסח את 'הודעת הניצחון' שאמורה להתפרסם ברגע ביצוע עסקה בין חמאס לישראל לשחרור החייל החטוף גלעד שליט בתמורה לשחרור מאות אסירים מהכלא הישראלי" – כך דיווחו היום (שלישי) מקורות פלסטינים המקורבים לחמאס. בשיחה עם סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" הוסיפו המקורות ואמרו כי בארגון מתכוונים לשלם 20 אלף דולר לכל אסיר שישוחרר במסגרת העסקה.

מאז שהעבירה ישראל למתווך הגרמני את תשובתה למתווה העסקה המתגבשת, לא הגיב אף בכיר בחמאס בפומבי ולא מסר פרטים על העסקה. לדברי המקורות, בחמאס הופצה הוראה לכל חברי הארגון האוסרת עליהם להתבטא בנושא ואף לרמוז לכלי התקשורת על פרטי העסקה המתגבשת. על פי "מען", בכירי הארגון ברצועה אף החליפו מספרי טלפון כדי לא לקבל שיחות טלפון מעיתונאים הפועלים להשיג מידע על העסקה.

גם בעיתוני חמאס ובאתרי האינטרנט של הארגון אין כל התייחסות לעסקה המתגבשת ולמתח האופף את שני הצדדים. בעיתון של חמאס, "פלסטין", בחרו לעסוק היום בהרחבה בהפגנה שהתקיימה אתמול נגד גדר הפלדה שבונה מצרים לאורך הגבול עם עזה. הידיעה היחידה בעיתון שנגעה לעסקת שליט דיווחה כי נתניהו צפוי להכריע היום בנושא. גם אתרי האינטרנט של הארגון עוסקים בהרחבה בהתבטאויות בכירי חמאס בעניין גדר הפלדה המצרית.

אתמול מסר לוואלה! חדשות גורם פלסטיני מרצועת עזה, המקורב מאוד לחמאס, כי הארגון "העביר למתווך הגרמני את הצעתו האחרונה, ואין שום סיכוי שהוא יוכל להתגמש יותר". הגורם ציין כי אין שום דבר שיכול לשכנע את הנהגת חמאס לוותר ולהגיש הצעה חדשה, אפילו אם המשא ומתן יימשך עוד חודשים ארוכים. הגורם העריך עוד כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יאשר בפורום השביעייה את הצעת העסקה וכי היא תבוצע "בקרוב מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully