וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תובעת את חברת אומריקס על הפרת זכויות

גלעד גרוסמן

22.12.2009 / 14:06

הגישה תביעה בגובה חצי מיליארד שקל בגין "גזילת זכויות בתכשיר הדבק הביולוגי". טוענת כי הוגה התרופה פיתח אותה בזמן היותו עובד מדינה בביה"ח שיבא - ועל כן הזכויות שייכות לה

מדינת ישראל הגישה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה בגובה חצי מיליארד שקל נגד חברת התרופות "אומריקס בע"מ" והיזם רוברט טאוב בגין גזילת זכויות המדינה בתכשיר "הדבק הביולוגי" - תכשיר מציל חיים המשמש לעצירת דימומים קשים ולקרישת הדם. בשנה שעברה פורסם בתקשורת כי חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון הציעה לרכוש את מניות אומריקס ב-438 מיליון דולר.

על פי התביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין ליעד וטשטיין, שי ישראל ואמירה מנגלוס ממשרד ד"ר שלמה כהן ושות' ועו"ד דקלה שלו אמסלם מיחידת התביעות בפרקליטות המדינה, המוצר המרכזי של החברה הוא "דבק ביולוגי", שהטכנולוגיה עליו הוא מבוסס פותחה במרכז הרפואי שיבא תל-השומר והועברה לחברה ללא אישור.

בתביעה נטען שאת הדבק פיתח פרופ' אוריאל מרטינוביץ', מנהל המרכז להמופיליה בבית החולים "שיבא", והוא העביר את הזכויות לחברה שרשמה עליהן פטנטים, למרות שמרטינוביץ' פיתח את המוצר בתוקף תפקידו כעובד מדינה, ולכן הזכויות עליו שייכות למדינה.

עוד נטען, כי החברה ידעה שפרופ' מרטינוביץ' הוא עובד מדינה וכי התכשיר פותח במסגרת עבודתו בבית החולים ותוך שימוש בכספי בית החולים ובמתקניו, וכי ניתן לפנות לבית החולים על מנת להסדיר את זכויות השימוש בטכנולוגיה. אולם, בקום זאת הם נקטו "בשורה של מהלכים בניסיון לנשל את המדינה מזכויותיה".

במשרד האוצר ומשרד המשפטים מעריכים כי שוויו של הדבק מסתכם בלפחות חצי מיליארד שקל, ודורשים מבית המשפט לחייב את אומריקס בסכום זה ובנוסף לחייב את החברה לשלם למדינה תמלוגים בשיעור של 33% ממכירת תכשירי הדבק הביולוגי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully