וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערה בת 14 קיבלה ברמב"ם טיפול בקנביס

קובי מנדל

22.12.2009 / 14:43

רופאיה של הנערה, שעברה טיפול כימותרפי אגרסיבי, המליצו לשנות את הטיפול ולהעניק לה טיפול בצמח המריחואנה. "השימוש בסם בקרב ילדים בעייתי, אבל תורם לשיפור"

נערה בת 14 מאזור הצפון קיבלה בשבוע שעבר אישור לשימוש בקנביס רפואי. הילדה, שעוברת טיפול כימותרפי אינטנסיבי ואגרסיבי בבית החולים רמב"ם בחיפה, סבלה מכאבים, חוסר תיאבון ותופעות לוואי נוספות של הטיפול ובשל כך המליצו רופאיה על הטיפול בקנביס. הבקשה אושרה מיד וביום שישי האחרון החלה הילדה בטיפול.

לדברי ד"ר אילת בן-ברק, רופאה בכירה במחלקה ההמטו-אונקולוגיה המטפלת בילדה, נושא השימוש בסם בקרב ילדים הוא עניין בעייתי, אולם הטיפול תרם לשיפור במצבה של הילדה: "בשל הבעייתיות אנו בודקים את מתן הקנביס הרפואי לילדה בדרכים אחרות". במקביל, פנייה מעניינת לא פחות התקבלה באחרונה במרפאת הכאב של רמב"ם, כשבתה של קשישה בת 88 אשר הגיעה לביקור במרפאה, ביקשה לברר האם ניתן לטפל באמה באמצעות קנביס.

בעוד שגילן של הפונות הוא עניין חריג, פניות מסוג זה אינן חריגות. מבית החולים נמסר כי בתקופה האחרונה מתקבלות במרפאת הכאב עשר פניות בשבוע מאנשים המתעניינים בטיפול בכאבים באמצעות קנביס. "בעקבות ההתעסקות התקשורתית בנושא, חלה עלייה משמעותית במספר הפונים אלינו", אומרת ציקי אדלר, אחות אחראית במרפאת הכאב ומתאמת הטיפול בכאב כרוני ברמב"ם, "אבל לנו המטפלים חשוב להדגיש שמדובר בטיפול אחד מיני רבים ובעייתי מבחינות רבות".

אחת הבעיות העיקריות עם הטיפול בקנביס הוא המינון. לדבריה של אדלר אין אפשרות לקבוע מינון מול כאביו האישיים של חולה מסוים או מול סוגי המחלות השונות: "מה תגיד לחולה?, קח צינגלה בבוקר וצינגלה בערב? קשה מאוד לתרגם את גודל הכאב לכמות הקנביס".

השימוש בקנביס בשירות הרפואה הוא בן למעלה מ-5,000 שנה. בשנת 2008 החל משרד הבריאות בישראל באספקת קנביס רפואי לחולים. האישור מתקבל בהמלצת רופא מומחה ובאישור הממונה על כך במשרד הבריאות. על פי נתוני העמותה הישראלית לקידום הקנביס הרפואי, בישראל מטופלים רק 800 חולים בקנביס מתוך כ-200 אלף חולים הזקוקים לו.

"מדובר בתרופה המתאימה לחולים מאוד ספציפיים ומפאת הבעייתיות של השימוש בה, צריך מאוד להיזהר עם אישור הטיפול", אומרת אדלר. "זה שמדובר בתרופה מהטבע, לא אומר שאין פה סכנה ולכן הרופאים המומחים ברמב"ם ממליצים לטפל באמצעות, רק כשמוצו כל הטיפולים התרופתיים ולא חל שינוי במידת הכאב או הסבל של החולה".

  • עוד באותו נושא:
  • מריחואנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully