וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה השמות שעלולים להכשיל את עסקת שליט

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.12.2009 / 13:54

התקשורת הערבית מדווחת על מספר אסירי חמאס שמהווים את סלע המחלוקת בדרך לעסקה. ישראל עומדת על כך שהם לא ישובו לשטחי הגדה. בין האסירים: מתכנני הפיגועים בקפה "מומנט" ובמלון פארק

על רקע ההתפתחויות האחרונות בעסקה להשבתו של החייל החטוף גלעד שליט, מדווחת התקשורת הערבית על שמות האסירים העומדים בלב המחלוקת בנושא המשא ומתן בין ישראל לחמאס. על פי סוכנות הידיעות רויטרס, ישראל מסרבת לשחרר לשטחי הגדה המערבית אסירים "כבדים" מחשש שישקמו שם את היכולת הצבאית של הארגונים הפלסטינים החמושים ובראשם הזרוע הצבאית של חמאס. ישראל עומדת על כך שאסירים אלה יגורשו לעזה או לחו"ל ולא ישובו לבתיהם בגדה.

מרוואן ברגותי

לשעבר ראש ה"תנזים" של פתח בגדה המערבית. נולד בשנת 1958 בכפר ליד רמאללה, נחשב לאחד המנהיגים הפופולאריים ולזה שהוביל את הזרוע הצבאית של פתח בתחילת אינתיפאדת אל-אקצא בשנת 2000. בשנת 2004 הוא הורשע בחמישה מעשי רצח ובניסיון לרצח, ונידון לחמישה מאסרי עולם מצטברים ועוד 40 שנות מאסר. ברגותי, שנבחר באחרונה לחבר בוועד המרכזי של פתח, נחשב למנהיג הפוליטי הפופולארי ביותר ברחוב הפלסטיני, ושמו הוזכר בעבר כמועמד לתפקיד יו"ר הרשות הפלסטינית.

איברהים חאמד

עד למעצרו בשנת 2006 שימש כראש הזרוע הצבאית של חמאס בגדה המערבית. חאמד, שנולד בשנת 1965 בעיירה סילוואד שליד רמאללה, הוביל פיגועים רבים, ביניהם פיגוע התאבדות כפול משולב במכונית תופת בכיכר ציון בירושלים, פיגוע בבית הקפה "מומנט", פיגוע במועדון "שפילד" בראשון לציון, פיגוע בקפיטריה באוניברסיטה העברית, וכן פיגוע בטרמפיאדה בסמוך למחנה צריפין שבו נהרגו 17 בני אדם. הוא אחראי למותם 82 ישראלים בשורת הפיגועים שהוביל.

אחמד סעדאת

מזכ"ל החזית העממית לשחרור פלסטין מאז חיסול קודמו, אבו עלי מוסטפא, באוקטובר 2001. כנקמה על חיסול מוסטפא תכנן את רצח השר לשעבר רחבעם זאבי. בדצמבר 2008 נידון ל-30 שנות מאסר בגין מעורבותו ברצח זאבי ובגין עמידה בראש ארגון טרור.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה

עבדאללה ברגותי

עד למעצרו שימש כאחד מראשי הזרוע הצבאית של חמאס בגדה המערבית. הוא נחשב לאחד מבכירי מהנדסי המטענים של הארגון בגדה, ולמי שעומד מאחורי פיגועים רבים, ביניהם הפיגוע במסעדת "סבארו" שבו נהרגו 15 בני אדם, הפיגוע בבית הקפה "מומנט" שבו נהרגו 12 בני אדם, פיגוע באוניברסיטה העברית שבו נהרגו תשעה בני אדם ופיגוע במועדון בראשון לציון שבו נהרגו 15 בני אדם. בשנת 2004 נידון ל-67 מאסרי עולם בגין מעורבותו בפיגועים אלו.

עבאס א-סייד

לשעבר מפקד הזרוע הצבאית של חמאס בטול כרם. הוא האיש ששיגר את המחבלים המתאבדים לפיגוע במלון פארק בנתניה, בערב ליל הסדר שבו נהרגו 30 בני אדם. בנוסף הוא עומד מאחורי פיגועים נוספים כגון הפיגוע בקניון השרון בנתניה. הוא נידון ל-30 מאסרי עולם בגין מעורבותו בפיגועים אלו.

אמנה מונא

ערביה נוצריה ילידת 1976, תושבת ביר נבאללה, פעילת פתח. בשנת 2000 שוחחה בצ'אט באינטרנט עם הנער אופיר רחום מאשקלון ופיתתה אותו להיפגש עימה בירושלים. מונא וידידה חסן אל-קאדי חטפו את רחום לרמאללה ורצחו אותו בירי מטווח קצר. היא נידונה למאסר עולם בגין מעורבותה בחטיפה וברצח.

חסן סלאמה

אחד מראשי הזרוע הצבאית של חמאס בגדה המערבית. הוא האיש שתכנן את גל הפיגועים שהיה בישראל לאחר חיסול ה"מהנדס" יחיא עייאש. בין הפיגועים שתכנן שני פיגועי ההתאבדות באוטובוס בקו 18 בירושלים ופיגוע בטרמפיאדה בצומת אשקלון. בפיגועים אלו נהרגו 46 בני אדם ונפצעו עשרות נוספים. בשנת 1996 נידון ל-38 מאסרי עולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully