וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "לשחרר את שליט, אך לא בכל מחיר"

יהושע בריינר

22.12.2009 / 12:13

שר הביטחון נפגש עם תלמידי תיכון בראשל"צ והתייחס לעסקה המתגבשת. לדבריו, "אנחנו במדרון חלקלק. חייבים לשנות את דפוסי הפעולה בהקשר של החזרת חטופים"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק)

על רקע הדיווחים בנוגע למאמצים להביא לכדי סיום את עסקת השבתו של החייל החטוף גלעד שליט, נפגש הבוקר (שלישי) שר הביטחון אהוד ברק עם תלמידים בתיכון מקיף י' בראשון לציון. ברק אמר לתלמידים כי "יש לעשות מהלך אפשרי וראוי להשיב את גלעד, אך לא בכל מחיר".

עוד אמר ברק כי "כמו שכולם יודעים, אנחנו וראשי מערכת הביטחון שוקדים באופן אינטנסיבי על גיבוש הדרך הנכונה לקידום נושא שליט. זהו עיתוי ורגיש ולא נכון להרחיב בדיבורים, אך אנחנו מרגישים כמי ששלחו את גלעד, אחריות פיקודית, עליונה ומוסרית לעשות כל מהלך ראוי ואפשרי להשיב את גלעד".

אחד התלמידים שאל את ברק: "מדוע אתה מתעלם מההמלצות של ראשי מערכת הביטחון שלא ללכת על העסקה?". ברק השיב כי "חמאס הוא שחקן בעייתי ולא צריך לספק להם תחמושת. בכל הקשור לעסקאות שבויים – אנו נמצאים במדרון חלקלק, מג'יבריל ועד טננבאום, ואת המדרון הזה אין ברירה אלא לעצור".

ברק הוסיף כי "ברור לכולם, גם בשביעייה וגם בציבור, שחייבים לשנות את דפוסי הפעולה בהקשר של החזרת חטופים, כי ישנו חשש סיכון של תוצאות העסקאות האלה. אף אחד ממי שישוחרר לא צדיק. ברור שיש צורך בשינוי הדפוס, אך רק אחרי שנשלים את סוגיית שליט".

אהוד ברק בביקור בראשון לציון. אורי לנץ
"הרמטכ"ל לא צריך שום גיבוי או תמיכה". ברק בכינוס/אורי לנץ

ברק התייחס גם לדברים הבוטים שהטיח בכיר בלשכת ראש הממשלה ברמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי, לפיהם "אשכנזי התנהג בדיונים בעסקת שליט כמו יו"ר ועד הורי החיילים". לדברי ברק, "קראתי בתהדמה את הערותיו של פקיד בלשכת ראש הממשלה. הרמטכ"ל לא צריך שום גיבוי או תמיכה. הוא מפקד מצוין, איש רציני ואחראי שעושה בדיוק את מה שצריך לעשות. הרמטכ"ל גם דואג לוודא שהממשלה תדע את עמדתו בכל נושא ביטחוני, כראוי".

ברק התייחס גם למצב הביטחוני. לדבריו, "אנו נמצאים היום בשנה השקטה ביותר שהייתה לנו, במובנים רבים, אך השקט הזה יכול להטעות. לחיזבאללה יש פי 3 רקטות ממה שהיה להם ערב המלחמה. הן מגיעות עד ראשון לציון, ועם ראשי נפץ מסוכנים יותר. גם חמאס ממשיך בניסיונות ההברחה ובניסיון להתחמש ברקטות ארוכות טווח".

על המו"מ עם הפלסטינים אמר שר הביטחון: "אם לא ניפרד מהפלסטינים, אנו עלולים למצוא עצמנו במצב שבו מיליוני פלסטינים לא יוכלו להצביע ובפועל להפוך למדינת אפרטהייד. ההפרדה היא אינטרס עליון של ישראל. עלינו להבין שההכרעות תהינה קרשות, אך האלטרנטיבה גרועה יותר. ניפרד מחלקי ארץ ישראל - כי זה מה שדרוש באופן מעשי".

בהתייחסו לאכיפת צווי ההקפאה אמר ברק, כי "אנחנו לא המקום היחיד בעולם שהצבא מבצע משימות אזרחיות. זה קורה גם בארה"ב ובמדינות נוספות. לעיתים ראשי המדינה מגיעים למקום שאין להם ברירה, אלא להפעיל את הצבא לאכיפת החוק".

ברק נשאל גם על הרב אליעזר מלמד ועל תופעת הסרבנות. הוא השיב כי "לצה"ל יש מפקד אחד, והוא לא רב ישיבה ולא מורה בבית ספר. נתקלנו במקרה בו אחרי הפגנות בצבא הסתבר שיש ישיבה שבה מטיף רב לסרבנות באופן גלוי. חיילים מביעים את עמדתם הפוליטית רק כשהם מצביעים בקלפי. מרגע שהם במדים - אין שום מקום להפגנות פוליטויות ולכן חשתי שיש להפסיק את ההסדר עם הישיבה באופן מיידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully