וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה בנגב

רותם דרוב

22.12.2009 / 10:50

שני יזמים צעירים גילו את הקפה במטעים באוסטרליה והחליטו לייבא לבאר שבע אספרסו גורמה

באר שבע, ועל כך יעידו גם סנגוריה של העיר, לא בורכה ביותר מדי בתי קפה איכותיים, החורגים משטנץ הרשתות המוכר. חגי עין דור ושחר עודי, שני יזמים מקומיים בני 25 שאוהבים את בירת הנגב, החליטו לשנות את המצב הקיים ופתחו לאחרונה את בית הקפה גקו בעיר העתיקה של באר שבע.

"הכל התחיל מהטיול לאוסטרליה של אחרי הצבא", מספר עין דור, "דווקא שם גילינו את עולם הקפה, את הישיבה הנינוחה של אחרי או לפני העבודה ביחד עם חברים ללגום קפוצ'ינו, ונורא רצינו לייבא את התרבות הזאת לבאר שבע".

דווקא באוסטרליה, לא באיטליה מולדת הקפה?

"אוסטרליה מאוד מיוחדת בקטע של הקפה, מצד אחד זאת ארץ מערבית לחלוטין, עם תרבות בתי קפה בדיוק כמו בכל העולם המערבי, אבל בצפון אוסטרליה גדלים מטעי קפה בדיוק כמו בברזיל או אתיופיה, זאת הארץ המערבית היחידה בעולם שגם מגדלת לעצמה את הקפה. התחלנו לעבוד בבתי קפה בערים הגדולות, ולאחר מכן עברנו לעבוד במטעי הקפה ממש, אני לא מכיר הרבה בתי קפה שהבעלים שלהם גם עסק בקטיף".

בגקו (פרוש השם הוא סממית שהגיע מעיסוקו של עין דור בלכידת זוחלים) קולים את הקפה במקום, ממגוון רחב של פולי קפה, כשהלקוח שרוצה לרכוש קפה למכונת האספרסו הביתית יכול להרכיב בעצמו את התערובת, אבל גם לשבת עם חברים על כוס אספרסו או קפוצ'ינו תמורת 10-14 שקלים. יש גם תפריט שמציע ארוחות בוקר, כמו ישראלית במחיר 39 שקלים, פסטות במחיר 36 שקלים וגם סוגים שונים של כריכים כמו סלמון ופטה במחיר 29 שקלים.

"אנחנו משתדלים לשמור על איכות", מסכם עין דור, "וזה מתבטא באיכות הקפה, איכות האוכל וגם איכות הקהל שפוקד את המקום".

גקו קפה. רחוב סמילנסקי משה, 13 העיר העתיקה באר שבע
טלפון: 08-6288932 שעות פתיחה: א'-ו' 08:00-23:00 ש' 09:00-23:00

  • עוד באותו נושא:
  • גקו קפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully