וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו וברק: "דוחים את המתקפה על אשכנזי"

פנחס וולף

22.12.2009 / 10:14

לשכת רה"מ ושר הביטחון גינו את דברי הבכיר בלשכת נתניהו, שאמר כי רא"ל אשכנזי "כשל בתפקידו", עקב התנהלותו בדיונים בעסקת שליט. ברק: "עמדת אשכנזי תואמת את ערכי צה"ל"

לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחסה הבוקר (שלישי) לדברים הקשים שהטיח בכיר בלשכה ברמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי. בעקבות הדיונים על עסקת שליט, אמר בכיר בלשכה כי אשכנזי "כשל בתפקידו". מלשכת נתניהו נמסר כי "ראש הממשלה דוחה בתוקף דברים המיוחסים לבכיר בלשכתו. ראש הממשלה מעריך את פועלו של אשכנזי בהנהגת צה"ל ואת עמדתו בנוגע להשבת שליט בריא ושלם. עמדת הרמטכ"ל נובעת באופן ברור וחד משמעי מתוך דאגה כנה לביטחון ישראל, כמו גם עמדת כל חברי פורום ההתייעצות".

שר הביטחון, אהוד ברק, דחה גם הוא את הפרסומים בגנות הרמטכ"ל. ברק אמר כי "הרמטכ"ל גבי אשכנזי הוא לוחם ומפקד מוערך, ועמדותיו תואמות את ערכי צה"ל. ההתקפות נגדו מצד אותו בכיר ראויות לכל גינוי".

אהוד ברק, גבי אשכנזי. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"לוחם ומפקד מוערך". אשכנזי וברק/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

הבוקר התפרסמו בכלי התקשורת דיווחים על ביקורת קשה שמתח אחד מבכירי לשכתו של נתניהו על התנהלותו של הרמטכ"ל. על פי הפרסומים אמר הבכיר כי אשכנזי "כשל בהתנהגותו" במהלך הדיונים על העסקה לשחרור גלעד שליט. הבכיר אמר כי אשכנזי "נכשל בתפקידו כמפקד הצבא. הוא מתנהג כמו ראש ועד הורים ולא כמו מפקד".

במהלך דיוני פורום השביעייה על עסקת שליט הצטרף אשכנזי לדיונים והביע את תמיכתו בעסקה. הבכיר אמר כי אשכנזי היה צריך להציע לחברי הפורום החלטות צבאיות ולא לפעול ממקום של רגש. "הרמטכ"ל יהיה זה שיהיה אחראי לפעולות הטרור שיגיעו אחרי שחרור האסירים. איפה החשיבה הצבאית שלו?", אמר הבכיר. עוד פורסם כי במהלך הדיונים זכה הרמטכ"ל ליחס מזלזל ונאלץ להמתין דקות ארוכות להיכנס לישיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully