וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: השלט מאושוויץ היה בדרכו לשבדיה

טליה שחר

22.12.2009 / 13:49

התקשורת בפולין מדווחת שגנבי השלט מאושוויץ תכננו להבריח אותו לשבדיה דרך הים הבלטי. מקורות לא רשמיים: "הם היו אמורים לקבל בין 10,000 ל-30,000 אירו, כל אחד"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

גנבי השלט ממחנה ההשמדה אושוויץ תכננו להבריח אותו במעבורת לשבדיה, כך דיווחו היום (שלישי) כלי תקשורת בפולין. דובר משטרתי סירב להגיב לדיווחים יעדו של השלט: "השאלה על שבדי מסתורי עלתה, אני לא יכול לאשר או להכחיש את זה".

השלט מברזל עליו כתוב "העבודה משחררת" נמצא שלושה ימים אחרי שנגנב, לאחר שהמשטרה עצרה חמישה גברים. סגן מפקד משטרת קרקוב מסר שהחמישה, בגילאים 20 עד 39, אינם שייכים לארגון פוליטי או ניאו נאצי וכולם הורשעו בעבר בעבירות גניבה או תקיפה. השלט נמצא כשהוא חתוך לשלוש חתיכות - כל מילה עטופה בנפרד. הוא הוחבא בתחילה ביער בצפון המדינה והועבר לאתר בבעלות אחד החשודים.

מוקדם יותר דווח שהמשטרה מעריכה כי השלט היה בדרכו מחוץ למדינה, מכיוון שהוא נמצא בצפון המדינה ושניים מחברי הכנופיה נתפסו בגדיניה, עיר נמל בים הבלטי. מכיוון שנסיעה במעבורת לשבדיה לא חוצה גבולות חיצוניים של האיחוד האירופי, היה לגנבים סיכוי טוב להבריח את השלט מפולין מבלי להיתפס.

התקשורת בפולין ציטטה היום מקורות לא רשמיים במדינה הטוענים שכל אחד מהגנבים היה אמור לקבל בין 10,000 ל-30,000 אירו עבור המבצע.

מנהלי מוזיאון אושוויץ דוחקים במשטרה להשיב להם את השלט במהרה על מנת שהוא יהיה במקומו בעת חגיגות 65 שנה לשחרור אושוויץ שייערכו בינואר.

לאחר שנקבע כי השלט נגנב למטרות רווח נותר לפתור את התעלומה של זהות הקונה. מוקדם יותר היום פרסם העיתון "הטיימס" הלונדוני שמשטרת פולין חוקרת האם אספן מטורף הזמין את גניבת השלט.

על פי דיווח בתחנת הרדיו הפולני RMF, מקור משטרתי אמר שיתכן שמאחורי הגניבה עומד "אספן מטורף". "לא נראה שארגון ניאו-פשיסטי היה מעורב אבל זה היה מבצע שתוכנן היטב, אלה סימנים של גניבה מוזמנת", אמר המקור.

המידע שהוביל לתפיסתם של הגנבים הגיע בסוף השבוע. אדם שהתקשר לקו החם של המשטרה נתן לה מספיק מידע שהוביל לתפיסתם של חמשת חברי הכנופיה בתוך שלוש שעות.

(עדכון ראשון: 8:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully