וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש רק דרך אחת

יהושוע סובול

22.12.2009 / 8:04

יש מצבים שבהם נשללת מבני אדם הבחירה והם מצווים לנהוג בדרך אחת שהימנעות ממנה היא בלתי מוסרית. מצב כזה נוצר כשניתנת בידינו האפשרות להציל אדם ממוות - או אז איננו רשאים לשאול שאלות ולהקשות קושיות. חובתנו היא קודם כל להציל את מי שחייו תלויים מנגד. הצו הזה תקיף עד כדי כך שהוא מצווה עלינו להציל אדם ממוות גם במחיר הריגת מי שמאיים עליו להמיתו אם לא נותרה כל דרך אחרת להצילו.

החברה האנושית מתפוררת במקום שבו אדם מבקש הצלה מידי מבקשי נפשו ואנשים נמנעים מלהצילו. המוסר נרמס במקום שבו אנשים עומדים מול קורבן חסר ישע ובמקום להצילו דנים בשאלת הרווח וההפסד שייגרמו לחברה מהצלתו או מהפקרתו למוות. חברה שמתגייסת להצלת אדם שחרב תלויה מעל צווארו יוצאת כולה נשכרת ממעשה ההצלה. חברה שמשתמטת מכך בנימוק שרווחיה ייצאו בהפסדה יוצאת מופסדת מהפקרת אדם למותו.

אלה הדברים שראוי להזכיר לשרים שבהינף יד יכולים להציל את גלעד ובתנועת אגודל יכולים לגזור את דינו להיות מופקר לגורלו. העיסוק בשאלה כמה קורבנות עלולים להפיל מחבלים שישוחררו הוא ספקולציה בלתי מוסרית בשאלת הרווח וההפסד שבהצלתו הוודאית ממוות של גלעד. עד היום לא שמענו שאחד מהשרים הגורסים שיש להקריב את גלעד כדי למנוע שחרור אסירים מציע עצמו להחליף אותו בשביו. מי שלא מוכן להציע עצמו לתפקיד בן ערובה עד מוות במקום גלעד בל יטיל עליו את התפקיד הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully