וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 ישראלים חצו הגבול למצרים והוחזרו בשלום

רמי שני ויהושע בריינר

22.12.2009 / 5:02

הצעירים חצו את הגבול במהלך טיול אופניים באזור בו אין גדר גבול. הם נעצרו על ידי חייל מצרי, ולאחר מספר שעות בידי הצבא המצרי הושבו לישראל בריאים ושלמים

שני צעירים ישראלים בני 19 רכובים על אופניים חצו אמש (שני) את הגבול למצרים והושבו לאחר מספר שעות לשטח ישראל. הצעירים נראו כשהם מובלים באיומי נשק על ידי חייל מצרי לעבר שטח סיני באזור המועצה האזורית רמת נגב, באזור בו אין גדר גבול – מה שעורר בתחילה חשש שמא מדובר באירוע חטיפה.

מחקירה ראשונית עולה, כי השניים פתחו בנסיעה על אופניים מהיישוב עזוז לכיוון ניצנה, וככל הנראה חצו את הגבול בטעות. החייל המצרי זיהה אותם, עצר אותם, ובאיומי רובה הובילם לשטח מצרים. שם על פי עדי ראייה, הועלו הצעירים על משאית צבא מצרית שפתחה בנסיעה לכיוון צפון. כשנשאלו השניים לפשר המניע למעשה, הם אמרו שהם ביקשו לעשות מעשה אמיץ לפני גיוסם לצה"ל. כוונתם היתה לחצות את הגבול, להכין שם תה ואחר כך לחזור לארץ.

דיווח על האירוע הועבר על ידי מפקדת האוגדה המרחבית לגורמים שונים בישראל, בהם כוחות צה"ל לאורך הגבול, יחידת הקישור לכוחות זרים וכן ראשי הישובים באזור. לפי אחת העדויות, השניים, שאחד מהם נמצא בשנת שירות בניצנה הוחזקו בעמדה של הצבא המצרי והושבו לשטח ישראל לאחר תיאום בין קציני צה"ל מיחידת הקישור והצבא המצרי.

לדברי שמוליק ריפמן, ראש מועצה אזורית רמת נגב, "ברגע שהתקבלה הודעה, נפתח חמ"ל במועצה כדי לברר את זהות הצעירים. לדבריו, "אם היתה גדר באזור, כפי שמתכננים כבר שנים רבות, האירוע הזה כמו שלושה אירועים נוספים דומים בעבר היו נחסכים וכן אירועי חדירת גורמי פח"ע לשטח ישראל".

עם היוודע דבר העברתם של השניים למצרים, פעלו גורמים רבים להביא להשבתם. בשעות הלילה, הם הובאו במשאית לאזור מעבר ניצנה אולם המשאית נראתה ממשיכה צפונה ולא היה ברור לאן הם נלקחים. ההערכה היא שהשניים הוסעו למעבר רפיח, כדי להחזירם לישראל. במקביל, פעלו אנשי המועצה האזורית רמת נגב להחזיר את הציוד של השניים, שהושאר עם האופניים סמוך לגבול לשטח ישראל.


בחודש אוגוסט השנה אירעה תקרית גבול שהביכה את ישראל, זאת לאחר שחיילי מילואים שהוצבו באזור ירו בשוטר מצרי ופצעו אותו באורח קשה, ככל הנראה מתוך אי הבנה. כוח צה"ל זיהה אדם חמוש הנע סמוך לגבול ופתחו בירי ממנו נפגע השוטר בכתפו. בבדיקה שנערכה התברר כי האיש שהה בשטח מצרים ושהכוח חשב בטעות כי הוא נכנס לשטח ישראל.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "אתמול בשעות הערב רכבו שני נערים ישראלים בסמוך לגבול ישראל מצרים. שני הנערים חצו את הגבול לשטח מצרים ונעצרו על ידי כוחות הביטחון המצרים. היום, בסביבות השעה שלוש לפנות בוקר, הוחזרו לשטח ישראל דרך מעבר כרם שלום. באירוע ניכר שיתוף פעולה של צה"ל וכוחות הביטחון המצרים על מנת להביא לסיומו המהיר של האירוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully