וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: הזמין נשים לדייט ותקף אותן מינית

איילה חננאל

21.12.2009 / 21:00

תושב ירושלים נעצר בחשד שתקף מספר נשים וביצע בהן מעשי סדום. המשטרה חושדת כי הוא נהג להכיר נשים דרך אתרי היכרויות באינטרנט, הזמין אותן לביתו - ואז ביצע בהן את זממו

בית המשפט השלום בירושלים האריך הערב (שני) בחמישה ימים את מעצרו של שלמה דהן, 35 תושב שכונת ארמון הנציב, בחשד שביצע מעשי סדום ותקיפה מרובים במספר נשים.

לפי החשד, דהן נהג להכיר נשים באמצעות אתרי היכרויות ברשת האינטרנט ולקבוע עמן פגישות בביתו, שם ביצע בהן מעשי סדום, תוך תקיפתן והפעלת אלימות קשה נגדן.

נגד דהן התלוננו שלוש נשים ובכל שלוש המקרים טוען דהן כי יחסי המין בוצעו בהסכמה. המשטרה חושדת כי נשים נוספות נפלו קורבן למעשיו. התלונה הראשונה נגדו הוגשה במאי השנה והתיק במקרה זה נסגר בשל חוסר ראיות. בעקבות המקרה פנתה המתלוננת למנהל האתר בו הכירה את החשוד והמנהל הורידו מהאתר. המשטרה הציגה את התיק שנסגר על מנת להוכיח את דפוס הפעולה של דהן . בדיון בהארכת מעצרו טען נציג המשטרה כי "החשוד מכיר את הקורבנות דרך האינטרנט ומשכנע אותן לבוא לביתו, יש מקרים שבהם דרך השכנוע חוזרת על עצמה".

במשטרה מציינים כי דהן נהג לפי דפוס המכונה "DATE RAPE" - דייט בין גבר לאישה שהופך לאונס אלים. "רוב האנסים במסגרת הדפוס הזה, מבצעים את המעשה ללא קשר להסכמתה או סירובה של האישה לאקט המיני, זאת מאחר שאת סיפוקם הם שואבים מעצם התנגדותה, היאבקותה בהם והפעלת אלימות נגד הנאנסת", הסבירו במשטרה.

במשטרה הוסיפו, כי "רבות מהנשים שנופלות קורבן למעשה אונס שכזה, מפחדות להתלונן, מאחר שהן מתביישות וחשות תחושת אשמה על כך שמלכתחילה הסכימו להיפגש עם אותו גבר -תחושה שלגמרי אינה נכונה מאחר שאותן נשים לא עשו שום דבר לא בסדר". בנוסף, מסבירים במשטרה את הקושי הרב להוכיח אשמה במקרה של אונס במהלך פגישה רומנטית, "שכן ברוב המקרים, הגבר טוען שהמין היה בהסכמה, ואז זו רק המלה שלו נגד זו שלה".

אחת המתלוננות הסכימה לשתף את וואלה! חדשות בסיפורה "מתוך כוונה להזהיר נשים אחרות, שלא יקרה להן מה שקרה לי והכי חשוב, שיידעו שלא הן אשמות". את דהן הכירה המתלוננת דרך חברה שהכירה אותו באתר הכרויות באינטרנט. "הוא התחיל להתקשר בלי הפסקה וממש לחץ על זה שנפגש והיה ממש אובססיבי לדעת מתי נצא לדייט", היא מספרת. "אז לא חשבתי שאני צריכה לשים לזה לב. בדיעבד אני מבינה שאלה היו נורות אזהרה", היא אומרת. המתלוננת מספרת כי באחת משיחות הטלפון ביניהם שיכנע אותה דהן לאפשר לו לאסוף אותה ולהיפגש בביתו. לדבריה, כשהגיעו לדירתו החל לגעת ולהפשיטה בכוח ולבצע בה מעשי סדום. "ככל שנאבקתי בו, זה רק הלהיט אותו יותר", סיפרה. מה שדחק בה להתלונן היא מספרת, "היה הפחד האדיר שהוא יעשה את זה למישהי אחרת".

השופטת שולמית דותן קבעה בהחלטתה להותיר את דהן במעצר, כי "תמונת המצב שמתקבלת ממקבץ התלונות האמור, היא לכאורה תמונה חמורה מאוד שמחייבת את המשטרה לערוך חקירה יסודית ומקיפה". יש לזכור שהציבור משתמש במערכים שונים של דרכי התקשרות כגון האינטרנט ויש חובה לחשוף מקרים כמו המקרים הנטענים בתלונות נגד החשוד, כדי לתת לציבור את השירות הנכון גם בהקשר זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully