וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתווך הגרמני בעזה - ממתין לתשובת חמאס

פנחס וולף

21.12.2009 / 11:47

מתווך הגרמני בעסקת שליט הגיע לרצועת עזה, והעביר לחמאס את תשובת ישראל. מוקדם יותר הונחה צוות המו”מ ע”י רה”מ להמשיך במאמצים להשבת גלעד

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: דורון שטיין)

המתווך הגרמני בעסקת שליט הגיע הבוקר (שלישי) לרצועת עזה עם תשובת ישראל להצעת חמאס, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. גורמים המקורבים למשא ומתן אמרו כי ישראל נחושה למנוע מהאסירים המשוחררים לחזור לבתיהם בגדה המערבית ומעוניינת לשחרר אותם לרצועת עזה או למדינות אחרות. הגורמים הוסיפו כי חמאס אישר את הגלייתם של חלק מהאסירים, אך מעוניין לבחור את היעד אליו הם יישלחו.

תשובתה של ישראל למתווה העסקה הועברה הלילה למתווך הגרמני. מוקדם יותר הלילה תמה ישיבת "פורום השביעייה" בירושלים. המתווך במשא ומתן להשבתו של החייל החטוף גלעד שליט, חגי הדס דיווח לראש הממשלה והשרים על מהלך המשא ומתן עד עתה. ראש הממשלה והשרים הנחו את צוות המשא ומתן לגבי המשך המאמץ להשבתו של גלעד שליט הביתה בריא ושלם.

שמשון ליבמן יו"ר מטה המאבק אמר בתום הישיבה, כי "אחרי שלוש שנים וחצי נשאר רק להיות אופטימי. לא נאמרה הודעה שלילית ואני מניח שאם חגי הדס מונחה להמשיך בעבודה יש צליל חיובי. אני עדיין מביט לבנימין נתניהו ישר בעיניים ואומר לו: 'אתה יכול להוביל להחלטה נכונה'".

שרי פורום השביעייה התכנסו אתמול לדיון מכריע בפרטי העסקה לשחרור גלעד שליט. זו היתה הפעם החמישית ביומיים האחרונים שבה הפורום כונס. בדיון נטלו חלק גם הרמטכ"ל גבי אשכנזי, ראש השב"כ יובל דיסקין וראש המוסד מאיר דגן.

דיווח: מנהל המו"מ לשחרור שליט מאיים להתפטר

מוקדם יותר דווח, כי חגי הדס, מנהל המשא ומתן לשחרור החייל החטוף גלעד שליט, מאיים להתפטר אם ממשלת ישראל לא תאשר את עסקת החילופין עם חמאס. לפי דיווח ברשת הטלוויזיה האמריקאית FOX, המסתמך על גורם בכיר המקורב למו"מ, הדס "נמצא על סף התפטרות" אם לא תאושר הגרסה האחרונה של העסקה שהוצגה בפני השרים. בלשכת ראש הממשלה מכחישים את הדיווח.

לפי הדיווחים, שלושה משרי השביעייה נוטים לתמוך בעסקה: שר הביטחון אהוד ברק, השר לענייני מודיעין דן מרידור ושר הפנים אלי ישי. שר החוץ אביגדור ליברמן, השר לעניינים אסטרטגיים משה יעלון והשר בני בגין נוטים להתנגד לעסקה. לשון המאזניים, אפוא, הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו.

נתניהו נועד אתמול בצהריים עם אביבה ונעם שליט, הורי החייל החטוף. בתום הפגישה הביע נעם שליט, את תקוותו שקבלת ההחלטות בנוגע לעסקה במסגרתה עשוי להשתחרר בנו תסתיים בתוך 24 שעות. לדבריו, "ראש הממשלה דיבר איתנו ועדכן אותנו במה שאפשר לעדכן".

"התהליך לא הסתיים" הוסיף נעם שליט, התהליך נמשך, וצפוי להסתיים בקרוב. זה מה שאנחנו יכולים לספר. אני לא במצב שאני אופטימי ולא פסימי. בשיחה נכחו ראש הממשלה והשליח חגי הדס. בשלב הזה אנחנו לא צפויים לעוד פגישה. באנו בעיקר לשמוע, לא אמרנו דברים שלא אמרנו בעבר".

שליט הוסיף, כי "אנחנו ממשיכים במלוא הקיטור על מנת לסיים מאוד בקרוב. קשה להעריך מתי תתקבל ההחלטה. אני מניח שזה עניין של היום, אולי מחר בבוקר. הנושא היום שונה מבעבר והוא יותר אקטואלי ויותר חם". גם אמו של גלעד, אביבה דיברה לאחר הפגישה ואמרה כי "אני מקווה שיגיעו להחלטה כמה שיותר מהר".

עדכון ראשון: 02:04

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully