וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת שליט תשנה את המזרח התיכון

רמי איגרא

21.12.2009 / 17:41

לדעת רמי איגרא, שהיה ראש חטיבת שבויים ונעדרים במוסד, עסקה לשחרור החייל החטוף תעצים את חמאס ותרסק את אבו מאזן. "על נתניהו להיות אמיץ ולשבור את מעגל הקסמים"

אנחנו הולכים ומתקרבים לנקודת ההחלטה באשר לקיומה או אי קיומה של עסקת חלופין בעבור גלעד שליט. משפחת שליט ונציגיה פונים לתקשורת וטוענים כי ההחלטה בנקודת הזמן הזו הינה כגזר דין לחיים או למוות של גלעד. פני הדברים הינם שונים ואף שהיינו כולנו רוצים לראות את גלעד בבית במהרה, אין זה אומר שעיכובה של העסקה יביא פגיעה כזו או אחרת לגלעד. גלעד שליט הינו נכס עבור חמאס, וזה ידאג לשמרו במצב בריאותי תקין עד יום החילופין, כאשר הוא יהיה.

בבואה להחליט על העסקה צריכה הממשלה ובראשה ראש הממשלה לאזן בין שתי החלטות רעות ולבחור ברע במיעוטו. מחד גיסא, גלעד הפך לבנם של כל עם ישראל. כולנו רוצים לראותו בבית. מאידך גיסא, שחרורו יביא למצב חדש ומורכב במזרח התיכון. שחרורו של גלעד טומן בחובו מספר אלמנטים שיקשו מאוד על המשך תהליך השלום והמשך מלחמתנו בטרור. מאות מחבלים, רצחניים, עם דם על הידיים ישוחררו חזרה לכר גאולתם, ואנו ניאלץ להתמודד איתם מבעד לכוונות הרובה.

מדינות רבות לא יהססו בעתיד לשחרר רוצחי יהודים ולא נוכל לבוא אליהם בתלונות. השחרור המסיבי של רוצחים יחזק באופן מהותי את חמאס ואת התנועה הלאומית הפלסטינית הקוראת להשמדת ישראל, ומאידך ירסק את מעמדו של אבו מאזן ואלה הרוצים בפשרה עמנו. שוב נוכיח לצד השני שהדרך להתמודד איתנו היא ובכוח ומלחמה. מאידך, כולנו רוצים בשובו של גלעד ולכולנו ברור שאי עשיית העסקה יהווה מכה לא פשוטה למשפחתו, ולו וכי הוא ייאלץ להישאר עוד תקופה ארוכה בשבי המחבלים.

גם אם לבנו יחד עם משפחת שליט וגלעד, מגיע לעם ישראל בנקודה זו מנהיג אמיץ שידע להשיר מבט למשפחה ולשים את טובת הכלל ובטחון הכלל ועתיד השלום לפני כאבנו הפרטי. אם נתניהו לא יעמוד במשימה, נמצא את עצמנו מחר במזרח תיכון שונה, כפי שמצאנו את עצמנו אחרי עסקת ג'יבריל שבה במו ידינו חיזקנו את חמאס ובנינו את אלה שחטפו את גלעד. עם כל הכאב זו הנקודה בה עלינו להיות אמיצים ולשבור את מעגל הקסמים הזה.

• רמי איגרא שימש בעבר כראש חטיבת שבויים ונעדרים במוסד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully