וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם צפויים שיבושים בסונול?

אלון שן

21.12.2009 / 17:01

ההסתדרות הודיעה כי תשקול להכריז על סכסוך עבודה בתחנות הדלק בשל הטענה כי ישנה סחבת בכל הקשור לניהול מו"מ על הסכם קיבוצי בין העובדים להנהלה

ההסתדרות הודיעה היום (שני) כי תשקול להכריז על סכסוך עבודה בתחנות הדלק של חברת סונול. זאת בשל טענת ההסתדרות לסחבת בחברת הבת שמנהלת את תחנות הדלק, "ספרינט מוטורס", בכל הקשור לניהול מו"מ על הסכם קיבוצי. סכסוך העבודה יובא לאישור הועדה לתיאום וביצוע של האגף לאיגוד מקצועי ביום חמישי הקרוב.

לפני כחצי שנה, לאחר הצטרפות עובדי ומנהלי התחנה לשורות ההסתדרות, ובתום מאבק קצר, התקיימה ישיבה בהשתתפות יו"ר ההסתדרות ומנכ"ל החברה, תמיר פוליקר. לטענת ההסתדרות, בתום הישיבה סוכם על מתווה לקיום מו"מ הן בעניין זכויות העובדים בהסכם עבודה קיבוצי והן בעניין תוכנית ההתנהלות בקרב מנהלי החברה. עוד סוכם לטענת ההסתדרות, כי הליך ההתייעלות יקודם בתחילה בשיתוף נציגות העובדים ולאחר מכן יחל המו"מ לחתימת ההסכם הקיבוצי.

בהסתדרות טוענים כי נציגות העובדים עמדה במילתה, וקיימה מו"מ שבסופו, תהליך התייעלות בקרב מנהלי התחנות יצא לדרך בהידברות ובהסכמה למרות הקושי הרב של העובדים. בהסתדרות אף ציפו כי לאחר תהליך זה תתכנס ההנהלה למו"מ על הסכם קיבוצי, אולם, לטענתם ההנהלה נוקטת בסחבת ובכמה פגישות בודדות בלבד שהתקיימו בחודש האחרון, ואינה נכנסת להידברות עניינית בנושא.

נציג ועד העובדים, שמעון שטרית, אמר היום כי "לא היה קל לנו בחודשים האחרונים ובכל זאת שיתפנו פעולה עם ההנהלה והלכנו איתה יד ביד לתהליך מוסכם של התייעלות בקרב המנהלים רק מתוך ידיעה ברורה שבקצה מחכה לנו הסכם קיבוצי שיבטיח את הזכויות של כלל העובדים, לרבות המתדלקים והמזכירות. אנו חשים שההנהלה הפנתה לנו עורף. אני קורא להנהלה להתעשת ולהיכנס למו"מ. אם זה לא יקרה נאלץ לצאת למאבק על למימוש זכויותינו".

מחברת ספרינט מוטורס נמסר כי "בימים אלה מתנהל מו"מ מול נציגי העובדים ואף נערכה פגישה בנושא". עוד מסרו בחברה כי "תמוה שההסתדרות בחרה לנהל את הדברים מעל דפי העיתון".

  • עוד באותו נושא:
  • סונול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully